
נתחיל ברע או נתחיל בטוב? נתחיל ברע.
* לינדה לייק היא הנבל הכי קמפי, הכי מעצבן שהיה בסדרה הזאת. היא אפילו גוברת על מיקל מקספלטיק מהעונה הרביעית בקטע של המעצבן.
* לויס חיכתה שלוש שעות בגשם? היא באמת ציפתה שהוא יגיע אחרי השעה הראשונה? לא היו מוניות במשך שלוש שעות? לא היה לה טלפון עליה? טלפון ציבורי? אפילו לאנה מצאה טרמפ בסופו של דבר בסוף העונה השלישית והיא גרה בסמולוויל.
* הטבעת של הלגיון מניעה אנשים בזמן, היא לא מחזירה את הזמן לאחור, כך שקלארק חזר אחורה יומיים איפה היה הקלארק המקורי? לאן הוא נעלם? איפה הקלארק שמשאיר פחות או יותר באותו הזמן את לויס בגשם? אני מתכוונת שקלארק חזר יומיים בזמן, כלומר באותה הנקודה היו שני קלארק בהווה. אז איפה השני? בבקשה, בבקשה, אל תעסקו במסעות בזמן ותתעלמו לחלוטין מהפרדוקסים שאתם יוצרים.
* כמה ביטויים שעוסקים במים ניתן להגיד בארבעים דקות? ובאיזה שלב זה מתחיל להימאס?
* קלארק מאשים את לינדה לייק ב"רציחות" ברבים, אנחנו יודעים בוודאות רק על אחד, מאיפה הופיעו כל השאר?
* לחובשים יש גישה למחסן התרופות הפסיכאטריות בבית החולים? ולמחלקה לחולים פסיכאטרים מסוכנים? וממתי חובשים מסתובבים עם תרופות אנטי-פסיכוטיות באמבולנס שלהם? אלא תרופות שצריך פסיכאטר כדי לרשום, אפילו לא רופא רגיל.
ומה זה משנה אם חולה הוא מפורסם או מקורב למפורסם? אנשים מפורסמים ומשפחותיהם לא מתאשפזים בבתי חולים?
* הכל מהיר מאוד. הפרסום של קלארק, התגובה למסיבת העיתונאים של לינדה לייק (שאין לה שום אמינות, היא ממש הופיעה משום מקום). בתחילת הפרק לויס רק חוזרת למטרופוליס, למחרת קלארק מתוודה בפניה. היא כבר הספיקה לכתוב את הסיפור? מתי הוא פורסם, במהדורת צהריים מיוחדת? ובערב לינדה לייק מפוצצת את הבועה? זה לא קצת צפוף? לא יכלו למשוך את זה עוד יום?
* לינדה לייק זזה במהירות. ממטרופוליס עם השיחה עם עורך הדסק העירוני ואז לסמולוויל לצוטט לשיחה של קלארק וקלואי, חזרה למטרופוליס כדי להתעמת עם לויס ואז חזרה לסמולוויל כדי לגנוב את הטבעת ולהתרברב בפני קלארק. חור התולעת ההוא עובד שעות נוספות עבורה בפרק הזה.
* בקרב עם לויס, למה לינדה לייק לא הפכה למים?
* התגובה של הסוכן היתה מוגזמת. מה הטעם לירות בו? הוא חסין.
* ההודעה ברדיו על קלארק. מאיפה להם לדעת אם הוא מביע חרטה? ועוצר? ברצינות?!
ועכשיו כשזה מאחורינו...
לינדה לייק מתה. היא מצטרפת למועדון הגדל והולך של אנשים שידעו את הסוד של קלארק ומתו (או עזבו). איך אומרים? ding dong the bitch is gone . לינדה לייק רוצה להיות עיתונאית כוכבת, שוות ערך ללויס ליין בקומיקס, ששמה יהיה מקושר לרד בלו בלר (RBB מעכשיו, זה פשוט יותר קצר) והיא תשתמש בכל אמצעי כדי להשיג את זה. היא מציגה את הצד השלילי שיכול להיות לפקסום המלא של הRBB. לינדה לייק מעליבה את הדיילי פלאנט ואת עורך הדסק העירוני ואז מצפה שהוא יפרסם את הסיפור שלה? כל השיחה הזאת מטרתה להראות איך לינדה לייק נראית בעיני עיתונאים אחרים ועד כמה רק אזכורו של קלארק יכול להכניס סיפורים לדפוס אפילו בלי בדיקה מינימלית של העובדות.
לויס מכורה כנראה לעבודה. רטובה ועייפה מהמטוס והה

היי, לקלואי יש בעל! איך זה קרה? מצטערת על הציניות אבל בחייכם, חמישה שבועות הוא בבית החולים בסטאר סיטי והיא כל הזמן במטרופוליס. פתאום היא דואגת לו, עושה סידורים עבורו. כמעט שכחנו שהיא נשואה.
הפעם זה קלארק שמעדכן את קלואי. הוא מצהיר על כוונתו לצאת מהארון ולמרות שקלואי מעלה נקודות חשובות נגד, קלארק לא ניסוג מההחלטה שלו. למרות הביקורת הרבה שקלארק של סמולוויל זוכה לה על כך שהוא לא מחליט לבדו, ביקורת שברובה לא מוצדקת. בעונות האחרונות כשהוא מחליט החלטה יש צורך בהתערבות מרשימה (כמו ג'ור אל ב 718 Apocalypse) כדי שהוא ישנה את דעתו.
זה היה רעיון טוב לגרום לחשוף את עצמו בצורה כזאת רק כדי שהוא ישנה את העבר. קלארק היה צריך ללמוד את החשיבות של הזהות הסודית שלו וההשפעה שעלולה להיות הרסנית על הסובבים אותו עם האמת תתגלה. הוא תמיד חשש מהתגובה של אנשים אליו, מה שהניע אותו לחשוף את הסוד בעצמו. הוא לא הבין, לא ראה, את ההשפעה שתהיה לחשיפת האמת על מרת'ה (וזה עוד לפני מסיבת העיתונאים של לינדה לייק) ועל קלואי ועל לויס. מאז הפרק 419 Blank אנחנו מודעים לרצון של קלארק לחשוף את האמת, להיות חופשי להתנהג בטבעיות. עכשיו הוא מבין שזה דבר שלא יתרחש בעתיד הנראה לעין.
קלארק קנט ב"דיילי פלאנט" מתוח ונרגש אבל נחוש גם מול חומת הקרח שלויס מציבה מולו. אהבתי את העובדה שלויס כועסת עליו. זה לא קורה לעיתים קרובות שמישהו כועס על קלארק. כשקלואי כעסה עליו זה בדרך כלל התפוגג אחרי פרק או שניים. רציתי לראות את קלארק מתמודד עם לויס שכועסת עליו ובצדק לאורך זמן (כמו שרק לויס יודעת לעשות).
לויס, למרות הכעס שלה, מוכנה להקשיב. התגובה הראשונית שלה לכך שהוא הRBB טבעית לחלוטין ויקרה מפז, זו בפירוש לא התגובה שקלארק ציפה לה. הצחוק של אריקה דורנס נהדר! בשיחה הזאת יש המשכיות נהדרת, המכונית מ 807, דלת האסם מה 602 והתגובה של לויס כשהיא נופלת לזרועותיו I guess I should stop call you Smallville ציטוט מדוייק מפרק 419 Blank כשלויס מגלה שלקלארק יש כוחות. כמו בקומיקס, כשקלארק מחליט לספר ללויס הוא מספר לה הכל, הוא אמנם מדלג על הקריפטונייט אבל זה מובן. לויס מתקשה יותר לקבל את העובדה שקלארק הוא לא מי שהיא חשבה במשך שנים, הבחור שמסרב להתבגר, מאשר את העובדה שהיא לא היתה הראשונה בתור לדעת את הסוד. אני מניחה שזה נובע מכך שהיא המתינה לו שלוש שעות בגשם אבל אני חושבת שאם היא היתה יודעת שהיא הבנאדם היחיד שהוא בחר לספר לו (פעמיים, בפרק הזה ובפרק 613 Crimson) ולא בגלל שמישהו אילץ אותו כמו עם פיט או עם קלואי כשזו כבר ידעה את הרוב או לאנה, התגובה שלה היתה אחרת. התגובה שלה לראיית הרנטגן דומה מאוד לזאת של קלואי כשזו מגלה על כך. שתיהן מנסות לכסות את עצמן. כנראה שרפרנס לשיחה של לויס וסופרמן בסרט הראשון לא התאים להם כאן אבל שיהיה, הדיאלוג נהדר והרפרנסים שכן מופיעים יותר ממספיקים. ואחרי ההמתנה בגשם והגילוי שהיא האחרונה לדעת הוא מבקש ממנה בצורה האלגנטית, הרומנטית ומלאת הכבוד לכתוב את הסיפור שלו. איך אפשר לכעוס על מישהו כזה?
רפרנס נוסף ואולי זה רק אני הוא הראיון עם האלמנה שמאשימה את הRBB שלא הציל את בעלה. לי זה הזכיר את הפרק ב"לויס וקלארק" שבו לויס מקבלת את הכוחות של סופרמן וצריכה להתמודד עם חוסר היכולת שלה להציל את כולם. הכאב וחוסר האונים שעל פניו של קלארק מאוד מזכירים לי הסצינה הזאת אבל גם בלי האזכור הזה מבע פניו נוגעים ללב. אפילו עם קלואי מפריעה באמצע.

קלואי מראה לנו את הצד השלילי של החשיפה, בייחוד בעיתוי הזה, ולא מדובר רק בג'יימי, חשיפת קלארק כקריפטוני בפני האדם היחיד שלא כדאי שידע - דיוויס. בבית החולים, דיוויס נשאר בסוף השיחה איתה כמו ילד קטן ונטוש. דיוויס עושה מאמץ כן להזהיר את קלואי כדי שתזהיר את קלארק. הצורה שהוא בוחר לספר לה יוצרת סצינה נהדרת ומציגה אותו בצורה שקלואי לא תוכל להזדהות איתו יותר, דיוויס מאבד כל שליטה אחר כך ודומסדיי מנסה להרוג את קלואי פשוט כי היא בורחת ממנו. דיוויס פוגש אחר כך את לינדה לייק שעושה את טעות חייה ומנסה לשחרר את עצמה בכך שתשחרר את המפלצת בדיוויס. דיוויס לא מראה כל חרטה לאחר מכן וקשה להאמין שזה היה דומסדיי בלבד מאחורי הרצח כי הוא לא שובר לה את המפרקת או משסע אותה אלא חונק אותה עם כרית. דיוויס זורק את התרופות, אנחנו יודעים שהן במילא לא היו עוזרת אבל אין מסמלות ניסיון לשליטה, ניסיון לגיטימי לשליטה עצמית. בדיוויס יש רוצח ולא בטוח שקוראים לו דומסדיי. זה מתאים לתבנית. כמו שברייאניק בחר בלקס כדי להיות הגוף הפונדקאי של זוד, כך גם דיוויס הוא הבחירה המתאימה עבור דומסדיי.
בכל פעם זה קורה מחדש. קלואי וקלארק מנהלים שיחה על הסוד שלו ומישהו מקשיב להם. זאת פעם שניה שזה קורה עם לינדה לייק. ושוב הסכיזופרניה של קלואי מרימה את ראשה המבולבל, רגע אחד היא מתחננת שימצא דרך להחזיר את הזמן לאחור ורגע לאחר מכן היא מזהירה אותו מלעשות את זה.
המניעים של קלארק לבטל את חשיפת הסוד אינם רק כדי להגן על הקרובים עליו מההשלכות אלא גם ובעיקר שמפני שכשהציבור מפחד ממנו הוא לא יכול לעזור לאנשים. מישהו התבגר כשלא הסתכלנו.
השיחה של קלארק ולויס באסם. השיחה הזאת היתה מאוד לא מובנת לי. הייתי צריכה לראות אותה כמה פעמים ולקרוא דעות של אחרים ולמרות שעכשיו אני מבינה את השיחה העובדה שזה דרש ממני השקעה לא מעיד טובות על התסריט בנקודה הזאת. העובדה שקלארק הוא מיוחד וגיבור עוררה בלויס חשש שהוא יתרחק ממנה, שהיא תהיה עוד פחות חשובה לו מבעבר, שהיא שוב תשאר מאחור. זה מה שקלארק חושב שהיא אומרת אבל לויס מנסה להגיד לו שהפעם זה שונה, העפ אם זה יקרה ליבה ישבר כי היא אוהבת אותו והעובדה שהוא בחר לבטוח בה גרמה לה לחוש מיוחדת בכלל ומיוחדת עבורו בפרט. את זה אני לא חושבת שקלארק הבין לפני כן. למרות שלויס חושבת שהסיבות לכך שקלארק לא יספר לה בסיבוב השני הן שהיא לא מיוחדת ולא חשובה מספיק בשבילו, קלארק מחליט לא לספר לה כי יותר מכל אחד אחר הוא לא רוצה שהיא תפגע. הוא חושש שאם היא תדע יאמינו שהיא שותפה לעברה, יאסרו אותה ויזרקו את המפתח. אני חושבת שהעובדה שהיא אינה יודעת נותנת לו הזדמנות להתקרב יותר ויותר אליה. הוא רוצה שהיא תהיה לויס ליין העיתונאית החוקרת ולא לויס ליין שהפכה לעיתונאית כוכבת בזכות הRBB. הוא רוצה שהיא תזכה לכך בזכות ולא בחסד. הוא גם חושש שידיעת האמת תפריד בינהם, שלויס תהיה הרבה פחות היא לידו. הוא אוהב את העובדה שהיא מכירה את קלארק קנט, את האדם ושהיא לא נאלצת להתמודד עם כל האספקטים האחרים של חייו.
לויס בקומיקס הפכה לסוג של ארכיטיפוס. היא יצאה עם הרבה מהגיבורים בשלב זה או אחר בגירסאות כאלה ואחרות. ברוס ווין עד היום מלפרטט איתה בכל פעם שהוא באזור. היא עיתונאית חוקרת, חכמה, עצמאית ויפיפיה שעובדת בצמוד לגיבור המקומי על בסיס כמעט יומיומי. זאת איריס ווסט עם בארי אלן, לינדה פארק עם וולי ווסט, ויקי ויל עם ברוס ווין ועוד רבות. רובן מגלות בשלב מסויים את האמת. ההחלטה לחתן את קלארק ולויס (ולכן גם לחשוף בפניה את האמת) התקבלה ברגשות מעורבים בין קוראי הקומיקס. רבים האמינו שלויס לא צריכה לדעת

בשונה מהקומיקס בו לעיתים קרובות קלארק קנט הוא המספר או מ"לויס וקלארק" בה קלארק חולק את רגשותיו עם הקנטים, בסמולוויל אנחנו יודעים לעיתים רחוקות מה קלארק חושב או מרגיש. בעונה הנוכחית קלארק חלק הרבה עם לויס אבל כשמדובר בלויס אנחנו עדיין לא יודעים מה הוא מרגיש כלפיה ובאיזו עוצמה. אמנם ב 805 קיבלתי את ההרגשה שהוא עוד לא יודע מה הוא מרגיש, אני חושבת שהרגשות שלו כלפיה התחממו והתחזקו. אולי הוא אפילו אוהב אותה.
לכידתה של לינדה לייק מבהירה באופן חד משמעי שקלארק לא הולך לספר לאף אדם חדש את האמת. גם ובעיקר ללויס.

בסיבוב השני הוא זוכר לאסוף את לויס בזמן. השיחה בינהם הרבה יותר בוגרת למרות המעידה הרגעית של לויס לגבי החתונה עם הרמיזה לגבי הרגשות שלה עוד לפני הכמעט-נשיקה. קלארק מתלבט ברצינות לגבי השיחה עם לויס אבל בסופו של דבר הוא בחר ללכת במסלול שלו לבד, בלי להציב אהובה במצבים שהוא יודע שהוא עומד להתמודד איתם. אני חושבת שהוא לא אוהב את מה שהאמת עליו עשתה לקלואי וללאנה במובן שהן עצמן השתנו. הוא רוצה שלויס תשאר כפי שהיא, שמערכת היחסים בינהם לא תשתנה כי הוא לא חושב שזה יהפוך לשותפות אמיתית. זה מה שניסיון העבר לימד אותו. קלארק מוותר על החיפוש אחרי בת זוג ואחרי משפחה (ובכך גם על חלק מהאנושיות שלו). הוא מתמקד כרגע ביעוד שלו.
בהרבה מובנים זה פרק פילר אבל דברים כן התפתחו. קלארק למד כמה דברים על עצמו, על האנשים שסובבים אותו, על האנושות ועל העולם בו הוא חי ואנחנו למדנו כמה דברים לא נעימים במיוחד על דיוויס.
8 טבעות לגיון הרוסות מתוך 10 אפשריות.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה