יום שבת, 18 ביולי 2009

Smallville 806 Prey


הפרק הזה חושף מעט אור על העלילה העונתית אבל זה פרק קצת מוזר ומבלבל. מרוב רוצחים, מוות ואלימות משהו הלך לאיבוד.


הטיזר מתחיל במתכון ברור לצרות בהמשך - קבוצת תמיכה, ולא סתם קבוצת תמיכה אלא אחת שמורכבת מבני נוער שהם במקרה גם נפגעי מטאורים. התלונה העיקרית היא שכולם מתייחסים אליהם כאל פסיכים רצחניים, בהתחשב בהיסטוריה של הסדרה זה מפתיע ואולי אף סימן לטובה שרק אחד מהם מתגלה כרוצח.


לויס לא נמצאת במטרופוליס. היא, לדברי קלארק, הלכה לתחרות מכוניות ענק (קריצה לקומיקס שבו לויס באמת עושה את זה ואף גוררת לזה את קלארק שרק יושב שם וקורא ספר). ואחרי שראינו את קלארק ביום הראשון בפלאנט, ואת השיגרה שלו אנחנו רואים מה קורה כשלויס לא בסביבה. מישהו קצת מתנהג באובססיביות וזה לא לקס לות'ר. בהתחשב בזה שסופרמן לא ממש צריך לישון או לאכול, קלארק אובססיבי זה לא דבר טוב אפילו אם הוא רק מנסה להציל אנשים. ההצלה הראשונה שלו בערב הראשון בפרק היא שוד בחנות התכשיטים מהפרק הקודם, ההצלה השניה של הילד בסמטה מראה לנו ששום דבר לא קטן מדי. התגובה אולי קצת מוגזמת אבל די מתאימה לרצון של קלארק לא להתגלות, הוא לא עוצר ומנסה לנטרל את המצב בדיבורים הוא פשוט דוחף את הבריונים קלות ונעלם. הוא באמת מאמין שהוא יוכל להמשיך ושאף אחד לא יבחין. אולי זה נשמע טיפשי אבל בהתחשב ביכולת או אולי באי-היכולת המקצועית של משטרת מטרופוליס זה לא מפתיע. מועדון אס אוף קלאב (כנראה המועדון היחיד במטרופוליס...) על הריסותיו ונפגעיו די מפכח את קלארק. מבחינתו זה כשלון.


בהתחשב ביכולת של קלארק להתחבב על אנשים ללא מאמץ והיכולת שלו לרכוש את אמונם של רוצחים וילדים קטנים כאחד, ההתנהגות החשדנית והנשמרת של דיוויס כלפיו מעוררת תהיות. ממה שאני מבינה, וזה גם נשמע הגיוני, חובשים באמבולנסים נוסעים בזוגות, איפה בן הזוג של דיוויס?


הבלש ג'ון ג'ונס (כמו בקומיקס רק בעיר אחרת), הדוד הקול של קלארק חזר. בלי רחמים עצמיים מוצא לעצמו מקום שבו יוכל לעזור לקלארק ולהשתמש בכשרונות הטבעיים שלו. השאננות של קלארק לגבי הזהות שלו וההתנהגות האובססיבית שלו מדאיגות אותו והוא לא חושש להגיד לו את זה. קלארק די מתייחס לזה ללא דאגה עד שג'ימי מזכיר בפעם השניה בפרק את השומרוני הטוב ואת הרצון שלו לחקור את העניין. האירוע בסמטה מחזק את נחישותו של ג'יימי להמשיך לרדוף אחרי הסיפור הזה. קלארק כל כך חושש מחשיפת הזהות שלו שהוא לא מבחין עד כמה הרעיון של השומרוני הטוב ממלא את ג'יימי בתקווה.


הפרק הזה הבהיר לי שאני לא מחבבת את דיוויס, הוא גורם לי לתחושת חוסר נוחות ואני לא מדברת על המפלצת שאורבת מתחת לפני השטח. בתור בנאדם אני לא אוהבת את דיוויס. הוא מרגיש לי צבוע וערמומי, מניפולטיבי אפילו. הוא מפנה אצבע מאשימה מאוד בקלות כלפי קלארק כאילו הוא חיכה עם ההפתעה הזאת לרגע המתאים. איכשהו אף אחד בבית החולים לא מבחין במה שדיוויס עושה. אם בפרק 803 הוא ניהל הליכים רפואים, בפרק הזה הוא מתעסק עם גופות גם בחדר מיון ובחדר המתים ומזמין בדיקות רפואיות. דיוויס נוסע לבדו באמבולנס וכנראה עצמאי בשטח, נוסע לאיפה שבא לו, עובד מתי שבא לו. כשקלואי נפרדת ממנו הוא לובש מדי א' של חובשים, למה? הוא מעולם לא עשה את זה קודם. דיוויס חושף קרע נוסף בין קלואי לג'יימי. רק לי נדמה שמערכת היחסים הזו נידונה לכשלון מההתחלה?


קלארק מוסר לג'ון ג'ונס רוצח אחד, ילד הצל, ומסתכן במריבה עם קלואי. (מר אובססיה והאשמה עצמית מול גברת שומרת הסודות. מי ינצח?) וג'ון ג'ונס מוסר לקלארק רוצח אחר, דיוויס בלום. המפלצת המסוכנת יותר מוצאת לה בת ברית ונשארת חופשית, המפלצת השניה הופכת לאחד הכלים של טס.


אירוני שדיוויס המתוודה בפני קלואי על חשדותיו וקלואי התומכת בו, שניהם טועים וצודקים. כי דיוויס אשם בטבח שבמועדון אבל הבחור מהקבוצה של קלואי הרג את הבחורה. אירוני שההערה של קלואי בסוף הפרק הקודם שקלארק בדרך כלל צודק נכונה גם במקרה הזה. דיוויס הוא לא אדם שקלארק צריך לבטוח בו אחרי הפרק הזה וקלואי בוטחת בבני הנוער הנגועים בקריפטונייט שלה ובדיוויס שני גורמים שהוכיחו כבר שלא ניתן לסמוך עליהם. בדיוק כשהרגשתי שקלואי נותנת אמון רב מדי מהר מדי בדיוויס מבלי שאף אחד יעיר על כך קלארק מעלה את העניין, פעמיים.


בעימות בין קלארק לדיוויס קלארק מגיב קצת יותר מדי באגרסיביות אולי בגלל שהוא מרגיש שנכשל בתפקידו ודיוויס הוא חשוד הגיוני. גם קלארק וגם דיוויס צריכים להתמודד עם העובדה שהחשדות שלהם אחד בשני לא היו נכונים במקרה הזה אבל נראה שזה מטריד את קלארק הרבה יותר מאשר את דיוויס. דיוויס אולי מרגיש מחוייב לקלואי (פעם שניה שג'ימי משתמש בשמה כדי להשיג משהו) לקחת את ג'ימי לסיבוב אבל הוא אפילו לא מנסה להיות ידידותי.


ג'יימי, מנסה לעזור לקלארק, זורק תיאור די מדוייק של הרוצח אבל אף אחד כנראה לא זוכר או מתייחס. אף אחד חוץ מהאנשים של טס לא טורח לבדוק את האליבי של החשוד שלהם? פשוט מדביקים עליו כמה רציחות וסוגרים תיקים פתוחים? אין נהלי עבודה במטרופוליס? השוטרים לא אמורים להגיע לזירות ראשונים כדי למנוע מהחובשים להיפגע? אף אחד אפילו לא העלה בדעתו שאולי יש יותר מרוצח אחד? איפה מגי סויר כשצריכים אותה?


מה הלך שם בסמטה? אחרי שג'ימי נזרק מאחורי הפח האם ילד הצל התקיף אותו (אז איך הוא נראה ללא פגע אחר כך?) או שמישהו נוסף שכב שם? ואחרי שג'ימי קרא לעזרה ברדיו לאן הוא נעלם ואיך בדיוק הוא הופיע מאחורי קלארק? וילד הצל הוא גם בעל כוח על מלבד היכולת להפוך לצל?


יותר מדי שאלות, יותר מדי סצינות שנראות כממוקמות במקום הלא נכון או בתזמון לא נכון אבל הפרק הזה הוא דוגמא נוספת לאיך העונה השמינית מנצלת נכון ובחוכמה פריקי פריק-אוף-דה-וויק. במקום שזה יהיה פרק פילר נוסף, זה פרק נוסף שמקדם את העלילות השונות של העונה. בלי זה הפרק היה מקבל ציון נמוך עוד יותר.


7 צמיגים מעופפים מתוך 10 אפשריים.


ציטוטים שאהבתי מהפרק:


John: You are not in Smallville anymore, Clark. Metropolis has millions of people walking the streets, every one of them watching for a miracle. To change their lives, to give them hope. You are that miracle. And it's just a matter of time before someone discovers that.

אין תגובות: