יום שלישי, 13 באוקטובר 2009

Smallville 903 Rabid

דבר ראשון, וידוי. אני שונאת זומבים. לא מבינה את ההתלהבות האמריקאית מהם. הייתי בטוחה שהפרק יהיה חלש וראיתי אותו רק בגלל שבתיאור הרשמי של הפרק נוצר הרושם שקלארק יודע על זוד ורציתי לראות איך הוא גילה עליו. אחרי הפרק הזה אני עדיין שונאת זומבים אבל אני מסוגלת להתעלם מהם הפרק ולהתמקד בדברים האחרים שקרו, ואני עוד נדיבה. רוב האנשים שדיברתי איתם שנאו את הפרק. ידיד שלי טען שהפרק הזה הרג, לדעתו, כל סיכוי לעונה עשירית. הציון של הפרק עדיין נמוך משני הפרקים הקודמים בגלל סיבות שאתאר בהמשך.

תקציר הפרק: (זה פרק פלשבק, כלומר מתחילים מהאמצע אבל אני אתאר את האירועים כרונולוגית) טס שולחת 12 יוצאי יחידת קומנדו (SEAL כמו שייטת 13 אבל הרבה יותר מפורסמים) בעקבות הקריפטונים כי היא חוששת שהם ישתלבו בחברה האנושית והיא תאבד אותם לגמרי. החיילים חוזרים לאחוזה כזומבים אגרסיביים במיוחד. קלארק כבלר מוצא את אוליבר באמצע מרדף משטרתי אחריו ואוליבר לא מפסיק לעקוץ אותו וטוען שלקלארק יש שגעון אלוהות. טס מאושפזת בבית החולים וקלארק ולויס מגלים שהיא הודבקה בוירוס שעובר באויר שהופך אנשים למעיין זומבים. (זה לא בדיוק זומבי. כדי להיות זומבי אתה צריך למות קודם) קלארק לוקח את הדם שלה לקלואי וד"ר המילטון ומעביר את המילטון לבית החולים. לויס שמגיעה לדיילי פלאנט כדי לכתוב את הסיפור מותקפת על ידי חברי המערכת. קלארק מופיע בדיוק בזמן כדי לעזור לה ועדיין לויס ננשכת. קלואי והמילטון מגיע למסקנה שיש משהו משותף בין הוירוס לדם של... דיוויס בלום ושהוירוס גורם לאנשים להירדם וכשהם מתעוררים הם זומבים. אוליבר בנתיים הצליח להשכיב את השוטרת שרדפה אחריו ואז מגלה שמישהו הצמיד עליו מצלמה והוא חושב שזו טס. הוא מגיע למשרדה של טס בדיילי פלאנט ומפריע לשיחת וידוי בין לויס לקלארק. קלארק מכניס את לויס ואוליבר למעלית ואומר לאוליבר להשגיח שלויס לא תרדם. קלארק מגיע למגדל ותורם דם ליצירת הנוגדן. קלואי והמילטון משתמשים במטוס של אוליבר כדי ליצור סערה מעל מטרופוליס ולזרוע את העננים בנוגדן שנוצר מדמו של קלארק. אוליבר במעלית מרחם על עצמו ומרוכז בעצמו כל כך שהוא לא מבחין שלויס נרדמה וכשהיא מתעוררת לויס היא זומבי. קלארק מתעורר ומקבל הודעה מאוליבר שהוא איבד את לויס. קלארק ממהר לדיילי פלאנט שם הוא מוצא את לויס כזומבי. לויס מעיפה אותו דרך החלון לרחוב וממשיכה להתקיף אותו. קלארק אוחז בה, מונע ממנה לפגוע בו או בעצמה ואז יורד הגשם ולויס נרפאת. כל האירועים הללו נמשכו כשתיים עשרה שעות! קלארק מתעמת עם אוליבר על הכשלון שלו למנוע מלויס לישון ועל כך שהוא בספירלה לאבדון. אוליבר שורף את התלבושת של גרין ארו. קלארק מעביר את התמונה של לאנה מהארנק שלו לאלבום תמונות. לויס נכנסת, קוראת לו גיבור ואומרת לו לשמור את הסוד שלו לעצמו. זוד מתעמת עם הרופא מבית החולים שהוא למעשה קריפטוני שיצר והפיץ את הוירוס. קוטס, הרופא, טוען שהוא עשה את זה כדי לחשוף קריפטוני מסויים שמסתובב עם הכוחות שלכל שאר הקריפטונים אין. הוא מושיט לזוד פיסת נייר עם הסמל שקלארק משאיר בכל מקום וזוד מבין מכך ש.... ג`ור אל חי ונמצא על כדור הארץ עם כוחות. הוא מאוד מעריך את ממצאי הרופא אבל כורת לו את הראש בכל זאת.

הזומבים בפרק היו רק תירוץ. ממש כמו קוטס הקריפטוני, הסדרה השתמשה בהם כדי לחשוף כמה דברים. ביניהם דברים שכבר ידענו כמו: שסמולוויל לא יודעת לחלק אירועים לפרקי זמן הגיוניים או שהכותבים בטח קיבלו אפס במדעים בתיכון ולכן בסדרה יש לפעמים (כמו בפרק הזה) טכנובבל אדיוטי במיוחד. אבל אני אתעסק בנושאים האלה מאוחר יותר. הפרק היה נהדר מבחינת משחק ובימוי וצילום, הטיזר בהתחלה, הבדלי התאורה בין מטרופוליס לבית החווה, החושך המתמיד כרגע סביב אוליבר ועוד. הפרק היה גם אושר עילאי לכל אוהבי מערכת היחסים בין לויס וקלארק ובכלל כל מי שאוהב לראות את ההתפתחות של קלארק לכיוון סופרמן. בסמולוויל היה כבר פרק אימה, בעונה החמישית עם ערפדים, שהיה פרק הלוואין רק שהפרק ההוא, ואפילו המפיקים הודו בכך בקומנטרי של הפרק, היה חרא של פרק. הפרק הזה היה מצוין. באמת. חוץ מעצם קיומם של הזומבים. יכול להיות שהפרק פשוט נופל קורבן לקללה של הפרק השלישי, כמו בכל עונה מאז העונה החמישית.

לטס היה תפקיד די קטן בפרק אבל היא השאירה רושם רציני. הבחורה יודעת להשתמש בחרב יפנית בקטלניות ובאלגנטיות. טס בפרק בעיקר כדי שזוד ישאר בתודעה שלנו, אבל היא מרשימה מאוד. עוד סצנות כאלה ואני אצליח לשכוח את טס חברת הכת הפנאטית של סוף העונה השמינית. אני חשבתי שטס בורחת לספריה כדי להגיע לחדר הבטחון של לקס מהעונה החמישית אבל היא עשתה את זה כדי לטלפן. היא לא מסתובבת עם טלפון סלולרי?

זוד, בסצנה קצרה מאוד והדוקה מאוד, הצליח להיות קריפי במיוחד ולגרום לי לרצות לראות את העימות בינו לג`ור אל כשזה יקרה כבר.
אולי נדמה לי אבל אני קיבלתי את התחושה שזוד וג`ור אל לא בדיוק חברים בלב ובנפש ואנחנו מדברים על תקופה שלפני מלחמת האזרחים וכנראה לפני ניסיונות ההשתלטות של זוד. שיטות המשמעת של זוד חדות במיוחד. קוטס אולי סטה מהמשימה שנתנו לו אבל הוא השיג מידע חשוב מאוד אלא שזוד כבר החליט להרוג אותו. הוא לא מתכוון לתת לאנשיו הזדמנות לחשיבה עצמאית ויוזמה אישית, מאוד קריפטוני מצידו. האם בגלל זה הוא וג`ור אל לא מסתדרים?
קוטס היה אינטליגנטי מספיק כדי להטמיע עצמו בבית החולים כרופא, ליצור את הוירוס ולהפיץ אותו מבלי להתגלות ולהצליח להפיק את הדם של התורם מהנוגדן. הוא מניח שהתורם הוא ג`ור אל בגלל שהסמל שלו מופיע בכל מקום במטרופוליס. מעניין שלא קוטס ולא זוד שוקלים אפילו את זור אל. חבל שקוטס כל כך בוטח בזוד. בהתחשב בכמה מעטים הם והחשש שלהם מרדיפה אנושית (שבהתחשב במה שקרה לקארה בעונה השביעית לא מפתיע) ההוצאה להורג הזאת היתה קצת סיכון, לא?

לקלואי והמילטון יש בעיות אמון. המילטון לא בוטח בה, הוא טוען ובצדק שקלואי בגדה בהם. למרות שהוא מחמיא לה על האמון הרב שלה בהחלטות שלה, אמון שלדעתו הביא אותה לבגוד באמון של כל השאר, אני לא בטוחה עד כמה זאת מחמאה באמת. המילטון משווה אותה לאוליבר בנקודה הזאת. שניהם מאמינים ללא פקפוק בדרכם אבל שניהם בגדו עקב כך באנשים אחרים, שניהם החליטו החלטות גרועות שגרמו לפגיעה באנשים היקרים להם ובעצמם. המילטון מגלה הפרק שקלארק הוא חייזר ומגלה לנו שקלואי עוקבת אחרי חברי המיני ג`סטיס ליג. אמא קלואי משגיחה עליהם מרחוק כי הם לא מסוגלים לטפל בעצמם. אבל בפועל קלואי לא עושה כלום מלבד להציץ לחייהם, אוליבר מערבב כדורים עם אלכוהול וקלואי לא עושה כלום בעניין.
קלארק פונה להמילטון כאל מי שיכול לעזור הכי הרבה ולכן גם מעביר אותו במהירות הבזק לבית החולים וקלואי נשארת מאחור תרתי משמע. קלארק לא מבזבז יותר זמן על שיחות חולין וכנראה שאחרי שבוע שעבר גם לא ממש עוצר לביקור ושיחת נפש אל נפש עם קלואי. הוא מגיע למגדל כי הוא צריך עזרה טכנית ולא כי הוא מחפש מישהו לדבר איתו.
עדיין, קלואי בכנות דאגה לקלארק ולא רצתה להשאיר אותו לבד. מישהו בבקשה יכול לדבר עם הכותבים בעניין? זאת קלואי שאבדה לנו מאז העונה החמישית. תחזירו אותה במטותא מכם. אמיל הרבה יותר קשוח כלפי הסבל של קלארק מקלואי. הוא חושב על המיליונים שנמצאים בסיכון מול אדם אחד שהוא יודע שיתאושש.

אוליבר נמצא במסע הרס עצמי אבל מהפרק עצמו קשה להבין למה. כן, רציתי שהוא ירגיש אשם על כך שדומסדיי השתחרר בלי שקלארק יהיה בסביבה. כן, רציתי שהוא ירגיש אשם בגלל שהוא אחד האחראים להריסת האמונה של קלארק במין האנושי. אבל קלארק ממש אומר לו שהוא היה צריך לעשות מה שאולי רצה ולהרוס את דיוויס ואולי ממשיך לרדת על קלארק. ברור שלאוליבר יש תסביך נחיתות כשמדובר בכוחות של קלארק אבל הוא מתנהג כמו שמוק כלפי קלארק. זה מתחיל בכך שהוא אומר לקלארק "בפעם האחרונה שראיתי אותך את ואבן המחמד של, דומסדיי, ארגנתם ברביקיו." שזו הערה מגעילה ולא הוגנת והתגובה של קלארק לכך, ההתנצלות שלו, לא מתאימה לאוליבר, הוא רוצה לריב. מתי אי פעם קלארק התנהג כאילו הוא אלוהים? האם יכול להיות שאוליבר הבין שקלארק טוב ממנו ולא רק בכוחות אלא גם כגיבור, באישיות שלו, באופי שלו? האם יכול להיות שאוליבר לא יכול היה להימנע מלהשוות עצמו לקלארק ולמצוא עצמו חסר ובמקום לקבל מכך השראה לשיפור עצמו הוא בחר לרחם על עצמו? אוליבר כל כך מרחם על עצמו, כל כך מרוכז בעצמו שהוא נכשל במשימה היחידה שהוא לקח על עצמו, שקלארק בטח בו שיבצע, הוא נותן ללויס להירדם. בסוף הפרק אוליבר מרגיש כמו אידיוט, כמו כשלון, הוא רואה רק אשם ושנאה עצמית ולא מסוגל להאחז ביד שקלארק מושיט לו. התלבושת של גרין ארו מדגישה בפניו כמה נמוך הוא נפל. הוא לא רוצה את התזכורת לימים הטובים יותר שלו אז הוא שורף את התלבושת. הרבה אמרו שאוליבר הגיע בכך לתחתית, אני חושבת שיש לו עוד לאן לרדת ועכשיו כשהוא נכשל עם לויס ומבין שהקשר שלה לקלארק עמוק משהוא חשב אין לו גם את לויס, רק את התמונה שלה בארנק. אבל לגיבורי על יש בעיה קטנה, הם לא מסוגלים להפסיק להיות גיבורים. חלק עמוק בתוך אוליבר הוא גרין ארו. אני לא בדיוק סגורה על המניעים שלו להיות גרין ארו בעבר ואני חושבת שגם אוליבר לא סגור על המניעים האלה, אני רק יודעת שהוא יחזור כי זה מה שגיבורי על עושים הם חוזרים. You can get the man out of the hero but you can`t get the hero out of the man. אוליבר כרגע בתקופה מאוד קודרת שלו ובעוד שקלארק משתמש במה שקרה כדי להשתפר אוליבר טובע ברגשות אשמה, שנאה עצמית ורחמים עצמיים. אוליבר באיזושהי צורה רואה את זה לכן הוא משתלח בקלארק. קלארק לא יוכל לכן להיות האדם שמוציא אותו מהבוץ, אוליבר יתרחק ממנו כמו ממגיפה כי קלארק עכשיו הוא הגיבור שאוליבר תמיד שאף להיות.
אוליבר מתרפק בפרק על מערכת היחסים שלו עם לויס. התמונה שלה בארנק, המונולוג המלנכולי הנוסטלגי במעלית. הוא יודע שלויס כבר עברה הלאה, הוא אפילו עודד אותה ללכת על הרגשות שלה בחתונה של קלואי הוא הבין, כבר לפני שנתיים וקצת שהוא מאבד את לויס לתמיד. אני לא חושבת שהוא באמת מאמין שלו וללויס יש עתיד ביחד. היא לא תסכים לקבל אותו עכשיו אפילו אם קלארק לא היה באזור אבל קלארק כן באזור ודי ברור שהיא חשובה לקלארק וכנראה שהוא מאוד חשוב לה. גם הבלר חשוב לה, היא הבהירה זאת בפרק הראשון, יותר מאוליבר. מה שזורה לאוליבר מלח על הפצעים, הוא יודע טוב מאוד מי הבלר. הוא יודע טוב מאוד שהרכבת כבר מזמן עזבה את התחנה. אז למה ההתרפקות, הכמיהה ללויס? כי לויס היא מזכרת מתקופה בחייו בה הוא היה מנהיג, היה בשליטה על חייו כאוליבר קווין וכגרין ארו והוביל את המלחמה בלקס בזמן שקלארק (ממה שהוא ידע) לא עשה דבר. הוא היה קול אז, הצליח לתמרן את לויס לדייט, צחצח מילים עם לינול ולימד את קלארק שיעור או שניים על להיות גיבור. קשה לו לגלות עד כמה הוא טעה, עד כמה הוא הוביל את עצמו לרצח ולבגידה, עד כמה הישגיו התפרקו לו בידיים יחד עם המיני ג`סטיס ליג.

קלארק לקח ללב את אירועי הפרק הקודם, הבלר לא דיבר עם לויס מאז. קלארק לעומת זאת נוכח מאוד בחייה של לויס ומבהיר לה בכל הזדמנות כמה הוא מרוצה מכך שהיא בחייו. אבל כמו שלויס מתגעגעת לשיחות עם הבלר קלארק מתגעגע לשוחח איתה, כל כך מתגעגע שהוא מרגיש צורך להתרברב קצת על מעשיו כבלר, הוא מתקן את עצמו במהירות. השיחה בינו לבין לויס בבית החולים, בה הוא עוקץ אותה על היחסים בינה לבין הבלר. האם קלארק מתחיל לקנא באולטרא אגו שלו? עם קלואי והמילטון הוא כולו עסקים, בלי שיחות חולין, לא מבזבז רגע. הוא חזר להיות קלארק קנט כדי להגן על לויס ולהיות שם בשבילה והיא כל הזמן במחשבותיו. יש תחושה לאורך כל הפרק שלויס מתחילה לקשר בין קלארק לבלר אבל כשהוא מופיע בדיילי פלאנט באמצע התקפת הזומבים, לויס לוקחת את המנהיגות ומכריזה "אני אוציא אותנו מזה." היא לא חושבת שהוא מסוגל לכך אבל אז הוא יוצר ערימת זומבים והיא מסתכלת עליו אחרת. גם כשהוא חובש לה את הרגל ביעילות ובמהירות. קלארק מרגיש שהיא מסתכלת בו והמבט שהוא נותן בה כל כך כן, כל כך ישר, כל כך אופטימי. בלי כאב הלב והאשמה שתמיד ליוו את הרגשות שלו כלפי לאנה. קלארק מסתכל בלויס כמו שגבר מסתכל באישה שהוא מעוניין בה, לא כמו שנער אכול אשמה מביט בנערה בבית הסמוך. כשלויס רוצה לדעת אם יש לו סוד והוא מחזיר את השאלה אליה הקול שלו נשבר, כאילו תחת הרצון העז לחשוף בפניה את האמת. רצון שמלווה אותו מאז הפרק הקודם, רצון שגורם לו לזרוק כל מיני רמזים לכיוונה בנושא. קלארק אולי עקץ את לויס על היחסים בינה לבין הבלר בבית החולים אבל עכשיו הוא מנחם אותה שההתאהבות שלה בבלר לא הופכת אותה לאדם רע אבל זה לא מה שלויס מנסה להגיד. לפני שלויס מצליחה להגיע לנקודה שלה קלואי ואוליבר מפריעים וקלארק נאלץ להשאיר את לויס הפצועה עם אוליבר ולחזור למגדל כדי לתרום דם. אין פיקפוק בקלארק, אין שאלה בעיניו אפילו. הוא בוטח בהמילטון ובקלואי ומוכן לסבול קריפטונייט נוזלי בגופו בשביל להציל את העיר.
הוא מוצא את לויס לפי המוסיקה, שזה מחווה לקומיקס בו סופרמן תמיד יודע איפה לויס נמצאת כי הוא תמיד קשוב לפעימות ליבה, הייתי מעדיפה שקלארק יקשיב לפעימות הלב שלה ולא למוסיקה שלה אבל ניחא. והוא בהלם כשהוא רואה את הנזק של הוירוס. ליבו נשבר בקרבו לראות אותה במצב הזה וכמו שהוא לא הצליח להלחם בה כשפיורה השתלטה עליה, הוא מתקשה להלחם בה כעת. גם הפעם לויס מעיפה אותו דרך החלון ואז רודפת אחריו רק שהפעם קלארק אוחז בה ולא מאפשר לה להתפרע. זה שובר את ליבו אבל הוא ממשיך להחזיק בה עד שהגשם והנוגדן מחזירים אותה לעצמה והיא גומלת לו בחיבוק בוטח וארוך. בבית החווה לויס באה להודות לו ולהתנצל אם פגעה בו כזומבית, היא מנסה להחזר את היחסים למסלול המוכר של הידידות בכך שהיא מכה בזרועו אבל קלארק לא מוכן לחזור, הוא מוכן להתקדם עם הרגשות שלו כלפיה, רגשות שהוא יודע שגם היא חשה. הוא אוחז בזרועה ומושך אותה אליו. לויס יודעת שקלארק מסתיר משהו אבל בשונה מלאנה שדרשה לדעת לויס אומרת לו לשמור את המסתורין כי הוא זקוק לו כדי להיות מושך יותר מעיתונאי פשוט. היא עוזבת אבל קלארק עדיין משגיח עליה, עדיין מודאג לגביה.
רגע לפני שלויס נכנסת לבית החווה, קלארק מנקה את הארנק שלו. מה שנראה כמו פעולה יומיומית, משעממת ואנושית הופכת פתאום למשהו יותר מזה כי קלארק מוציא את התמונה של לאנה מהארנק. אין לי בעיה להודות שכמעט חטפתי התקף לב כשראיתי את התמונה הזאת בידיו. אחרי כל האירועים של שלושת הפרקים האחרונים, אחרי כל מה שהתרחש בין קלארק ללויס בפרק הוא חוזר ללאנה? רק שקלארק מחייך אל התמונה "היה טוב וטוב שהיה" וניגש להניח אותה באלבום תמונות של לאנה. הוא סוגר את האלבום ומניח אותו על המדף. הסיום המכובד של מערכת היחסים של נעוריו, האהבה הראשונה שלו. למה הם לא היו מסוגלים לעשות את זה בעונה הקודמת ולחסוך לנו את 813 Power ו814 Requiem.
לפני שנתיים קלארק פגש גיבור על שהתנהג כמו פושע - גרין ארו. המטרה מקדשת את האמצעים, אתה לא יכול להמתין שאנשים בצרה יבואו אלייך אתה צריך לעצור את הצרות לפני שהן מגיעות לאנשים. אלו היו שני הלקחים שאוליבר ניסה ללמד את קלארק. קלארק קיבל את הלקח השני אבל לא את הראשון. עליך להקריב את חייך האישיים למען טובת הכלל. היה הלקח שאוליבר ניסה ללמד את קלארק בעונה השביעית. קלארק למד גם את הלקח הזה. בעונה השמינית אוליבר טען שגיבור צריך לפעמים ללכלך את הידיים בדם. זה לקח שקלארק סירב לקבל. קלארק הפסיק להיות התלמיד ואוליבר הרג את לקס והפסיק להיות גיבור. קלארק בעונה הזאת, בינתיים, יודע מי הוא. הוא לא בורח יותר מקאל אל, הוא קאל אל. הוא אולי עדיין לא סופרמן ועדיין לא עף אבל סדר העדיפויות שלו ברור והוא עובד עכשיו במלוא המרץ למצוא איזון בין הגיבור לאדם. יש לו עוד מה ללמוד אבל לאוליבר אין יותר מה ללמד אותו. אוליבר באמת איבד את דרכו. קלארק מנסה לעזור לאוליבר. הפגישה שלהם על הכביש היא כנראה הפגישה הראשונה שלהם מאז הלוויה. ההשתלחויות של אוליבר, הטענות כאילו קלארק מנסה להיות אלוהים מפתיעות את קלארק. הוא מנסה לעזור לאוליבר שבעיניו זקוק נואשות לעזרה, זועק לעזרה ממש אבל אוליבר דוחה את ידו המושטת של קלארק ואף יורק (מטאפורית, לא באמת) בפניו. קלארק סומך על אוליבר עם לויס, נותן לו הזדמנות לתקן את דרכיו ואוליבר מאכזב ובגדול. לפחות, הוא מודיע לקלארק שהוא איבד את לויס, מודה בכשלונו. בשיחה האחרונה שלהם בפרק קלארק תוהה אם משהו מהאוליבר שהוא הכיר נשאר, אוליבר בעצמו לא בטוח. אוליבר גורם לקלארק להאמין שהוא יחפש עזרה ומודה לו וקלארק עוזב. בעתיד, אחרי מה שאוליבר עומד לעבור, קלארק לא ימהר כל כך לוותר על גיבור שנפל.

לויס חוזרת לשגרת חייה בדיילי פלאנט. הכל במקום. קלואי בטוחה הרחק מדיוויס וקלארק יושב מעבר לשולחן במערכת. קלארק והיא מנהלים שיחות עוקצניות כתמיד. הכל טוב בעולם של לויס. רק שלא, לא ממש. הבלר לא דיבר איתה כבר שבוע והיא מתגעגעת. היא עובדת בשביל טס שהוכיחה את עצמה כמטורפת ואלימה והחיזיונות שרודפים את לויס בשנתה פולשים גם לשעות הערות. לויס אולי נראית כלפי חוץ קלילה וחסרת דאגות אבל היא שומרת סוד די גדול, דאגה אמיתית בחייה שהיא מתקשה להתעלם ממנה.
מאז העונה הרביעית בפרק 416 Lucy שבו לויס מודה בפני אחותה שהיא מרגישה חסרת ייחוד לויס מחפשת את הניצוץ בחיים שלה. לא ברור לה לאן החיים שלה יובילו אותה. היא עובדת כמלצרית, כמנהלת קמפיין בחירות, כראש צוות של סנטורית ואז מוצאת את מקומה ככתבת באינקויזיטור. היא אולי לא ממש מעריכה את העיתון בו היא עובדת אבל היא שומרת על מקצועיות ולומדת מכל חוויה וכשגבריאל גרנט מראה לה אפשרות נוספת, מראה לה שיש לה יעוד בחיים לויס תופסת את ההזדמנות בשתי הידיים ונאבקת כדי לשמר אותה. כשקלארק מצטרף לדיילי פלאנט, הוא נותן משמעות נוספת לעבודה שלה. לויס, מרגע שהוא הצטרף, כבר לא רואה בכתיבה העיתונאית עבודה אלא יעוד. בקומיקס זאת לויס שמזכירה לקלארק את כוחה של העיתונאות ולא לשווא קלארק מכנה אותה אלת העיתונאות ב 802 Plastique. אבל למרות הכל לויס עדיין לא מרגישה מיוחדת, היא לא מרגישה שיש לה תרומה מיוחדת לאנושות, לעולם. היא אומרת לאוליבר בחתונה של קלואי שהיא חשבה שקלארק זקוק לה שהיא בעלת משמעות מיוחדת בחייו אבל הדאגה של קלארק בבית החולים ללאנה ואחר כך ההברזה שלו מהפגישה שלהם גורמת ללויס להרגיש חסרת משמעות ומיותרת. כל כך חסרת חשיבות שהיא מוכנה להמציא סיפור כדי להצליח. ואז הבלר מתקשר. הוא הבחין בה, הוא מעריך אותה כעיתונאית. האיש המיוחד הזה שמציל אנשים בוחר לדבר איתה, הבחין בה, מעריך את הכתיבה שלה, מעריך אותה. הוא מבקש את עזרתה, היא עוזרת לו להפיג חלק מהבדידות שלו ולויס סוף סוף מרגישה מיוחדת, בעלת משמעות. מישהו זקוק לה. היא שמחה לעזור לו להשפיע על העולם, היא גאה להיות זו שהוא מדבר איתה. מה שמסביר את כל ההתנהגות הסופר נלהבת שלה בשני הפרקים האחרונים. הוידוי שלה לקלארק לגבי הרגשות האלה חושף את כל הפגיעות של לויס ואז היא עושה צעד נוסף. היא מבהירה בצורה הברורה ביותר שהיא פתוחה למערכת יחסים, היא לא רוצה להיות לבד יותר. זה לא שהיא מחפשת מערכת יחסים רומנטית עם הבלר, זאת קצת בעיה לעשות את זה כשלבחור יש בעיות אמון כה קשות שהוא לא מוכן לחשוף את פניו בפניה. אבל האדם שבפניו היא מצהירה את כוונותיה מסוגל לעשות זאת. השאלה של לויס היא האם הוא מוכן לעשות את זה? האם הוא התגבר על לאנה? האם הוא בוגר רגשית מספיק כדי לגרום ללויס להרגיש מיוחדת עבורו כמו שהבלר גורם לה להרגיש? בסוף הפרק לויס יודעת שקלארק מוכן ומזומן לנסות. הוא הופך לגבר שהיא תמיד חיפשה.
אבל למרות דבריה, הרגשות שלה לבלר אינם הסוד הגדול ביותר של לויס. החיזיונות ששבים כל ערב כנראה וכעת גם בשעות הערות שלה הם הסוד הגדול באמת שהיא לא חלקה עדיין עם איש. זה בוודאי מפחיד מאוד לראות את המקטעים האלה. ש את הרגע האינטימי מאוד עם קלארק אבל שאר המקטעים הרבה יותר מאיימים. קלואי רצה מבוהלת, אוליבר חופר באדמה ואדים יוצאים מהמקום שהוא חופר בו, החולצה עם הסמל של הבלר מתנופפת קרועה ברוח. הקטעים האלה מחוץ להקשרם בוודאי מפחידים אותה מאוד והיא שומרת עליהם בסוד, זה בוודאי לא קל.
מה שמשך את תשומת ליבי היה ההתנהגות של זומבי-לויס. זומבי-לויס סגורה בתא מעלית קטן עם אוליבר. כל הזומבים בפרק מתקיפים כל אדם בריא שהם רואים עד שהוא מת. לויס פשוט דוחפת את אוליבר הצידה ויוצאת מתא המעלית. היא עומדת במערכת ובוהה במכונת הצילום וכשקלארק מגיע היא מתקיפה אותו וממשיכה לתקוף אותו עד שהוא מרסן אותה והגשם יורד. המילטון טוען שהוירוס עובד על זעם. לדעתי זה אומר שללויס רגשות עזים כלפי קלארק ושאוליבר הרבה פחות משמעותי מבחינתה.

מה הפריע לי בפרק:
• טס נפגעת מהזומבים באחוזה, מגיעה לדיילי פלאנט, תופסת תנומה והופכת לזומבי, אמבולנס אוסף אותה ולויס אומרת לקלארק שהיא מורשמת מאיך הוא גילה שטס אושפזה בבית החולים. קלארק והמילטון מופתעים אחר כך לגלות שטס הגיעה לבית החולים מהדיילי פלאנט.
• הזומבי האחרון נשך את טס, היא לא חשבה ללכת לבית החולים כבר אז למקרה שהיא תצטרך זריקת טטנוס או נגד כלבת?
• יש סיבה מיוחדת שהזומבים מנתקים את החשמל? והחשמל בדיילי פלאנט מתנתק והבניין כנראה עובר לגנרטור חירום אבל המסך של לויס מראה שלג סטטי? מכונת הצילום ממשיכה לעבוד?
• זומבי-לויס נשארת בדיילי פלאנט ושמה מוסיקת רוק כבד? ברצינות?
• קלארק משתמש ברדיו כמעט עתיק. אין רדיו אינטרנט בדיילי פלאנט?
• קלואי והמילטון מצליחים לזהות חלבון בדם של טס, ליצור נוגדן, להחדיר את הנוגדן למאגר המים, לזרות ענני סערה ולהפיץ את הנוגדן וכל זה בפחות משתיים עשרה שעות? רק בסמולוויל!
• אוליבר יודע במעלית שאם לויס נרדמה כשהיא תתעורר היא תהיה זומבי. אז למה להעיר אותה?
• כל אדם שמתעורר כזומבי ימהר לעשות מקלחת. כן, קלואי, בטח.
• בקומיקס רבים מנסים ולא מצליחים לבודד את הדנ"א הקריפטוני וקלואי והמילטון מצליחים לעשות את זה בפחות מ 12 שעות. בדירת סטודיו במטרופוליס. בלי מעבדה משוכללת צמודה.
• קלואי הצליחה להשתיל מצלמה על החגורה של אוליבר? רק לפני שני פרקים היא לא הצליחה למצוא אותו או את דיינה ובארט.
• קלארק מצליח בשתי שניות לכבות חמש שריפות ולהכין ללויס קפה? (טוב, הוא הצליח לעצור רכבת עילית מבלי שהיא תמעך כמו אקורדיון והצליח לשרוף שטפון) רק שגם הפלאש לא היה מצליח לעשות את זה.
• קלואי עדיין לא גילתה את הסמלים הקריפטוניים. מה שווה כל הציוד המעקב הזה?
• כל שבוע במטרופוליס יש ירח מלא.
הפרק התחיל בנקודת שפל בגלל הזומבים וההקשרים לסרטי אימה גרועים, ההערות הללו מנעו מהפרק לקבל ציון גבוה עוד יותר, הם גררו את הפרק למטה. 

דברים קטנים שחיבבתי:
• לויס אומרת שקלארק הוא גיבור אבל עדיין לא יכול ללבוש אדום-כחול הזכיר את סופרמן מבלי לנחות על ראשנו כמו ערימת לבנים.
• טס מעיפה את לויס על הקיר, על פוסטר שמדבר על כאבי גב.
• הסצנה כשקלארק מתעורר במגדל הזכירה לי נורא את פרק 612 Labyrinth
• הפרק מצולם כאילו היה סרט, כמו הפרק הראשון. נותן תחושה נהדרת.

לסיכום, נושא הפרק היה מיותר ומגעיל - זומבים, אבל הפרק קידם מאוד את הדמויות ואת קוי העלילות השונות ולכן ציון הפרק הוא 7.5 נעלי בית חייזריות של לויס מתוך 10 אפשריות. מצטערת, התרופה למגיפה נעשתה פשוט בצורה כל כך אידיוטית.

אין תגובות: