זהו פרק פתיחת עונה לא טיפוסי לסמולוויל. הוא מבטיח גדולות ונצורות, נראה כמה הוא גם יקיים.
תקציר הפרק:
שלוש שבועות עברו. קלואי מחפשת את לויס ומנסה לאחד את המיני ג`סטיס ליג. לויס מופיעה ברכבת עילית ואחריה רודפת נערת נינג`ה נחושה. הבלר מסתובב בעיר ומשאיר בכל מקום את הסמל של בית אל. קלארק עובר אימונים במצודה וג`ור אל טוען שמשהו מסיח את דעתו ומשאיר אותו מחובר למין האנושי. קלארק מחליט להיפרד מלויס אבל כשהוא מגלה שנערת הנינג`ה רודפת אחריה הוא יוצא לתפוס אותה לפני שתהרוג את לויס. אוליבר מעניש את עצמו במועדוני קרב מחתרתיים. קלארק מתעמת עם נערת הנינג`ה שטוענת שהיא מהעתיד, שקלארק יבגוד בהם ויהרוס את עולמם. אחרי קרב מרשים הנערה מתה, נופלת על חרבה בטעות. טס מנסה לתמרן את זוד אבל הוא משיג ממנה מידע ומנצל אותה כדי לחזק את מנהיגותו. קלארק מעדכן את קלואי וזו מבקשת ממנו שיחזור אחורה בזמן ויציל את ג`יימי. קלארק מסרב. לויס מכירה את המחליף של קלארק בדיילי פלאנט, ג`ון קורבין. הבלר מתקשר ללויס. לויס הולכת לישון בטאלון וחולמת שורה ארוכה של דימויים מטרידים למדי בינהם שני מגדלים המחוברים עם גשר, מישהו עם הסמל של זוד על החזה, נוזל מטפטף, ידיים עם דם עליהן, זוג בחיבוק אינטימי מאוד, בחורה ששולפת חרב מאחורי גבה, קלואי רצה, קלואי שוכבת על הקרקע כנראה מתה, אוליבר חופר באדמה, טס כורעת בפני מישהו וקלארק ולויס במה שנראה כיחסי מין אינטימיים. לויס מתעוררת מוטרדת.
בשנה שעברה, כשכתבתי את הביקורת על פרק 801 Odyssey אמרתי שבסמולוויל יש נטייה לסגור את כל הקצוות והקליפ האנגרים כבר בפרק הראשון של כל עונה כשהפרק השני משמש כנקודת הפתיחה לעלילות העונתיות החדשות. הפעם זה שונה. והשוני הזה עושה את כל ההבדל. 822 Doomsday הסתיים עם שלושה קליפ האנגרים; האחד, מי יצא מהכדור ולמה? השני, מה קרה ללויס? והשלישי, מה יקרה לקלארק? אמנם מצד אחד הפרק אכן מטפל בשלושת הקליפ האנגרים האלה אבל הוא לא פותר אף אחד מהם. מהכדור יצא צבא קריפטוני בראשות מיג`ור זוד אבל הם מבינים עוד פחות מאיתנו מה קרה ואין להם כוחות. לויס נעלמה לשלושה שבועות וחוזרת ללא זכרון לגבי הזמן שעבר, למעשה בלי מושג שבכלל עברו שלושה שבועות, אבל עם קטעי זכרונות לא ברורים. קלארק אמנם לא מתפקד יותר כעיתונאי אבל הוא עדיין באזור כבלר ומבלה את שאר זמנו במצודה באימונים, מנותק מהאנושות כפי שהוא אמר שיעשה ולמרות חזרתה של לויס הוא עדיין מנותק.
הפרק בנוי כפרק פתיחה לעונה שנראית מגובשת מאוד. יש תחושה שלמפיקים יש מושג ברור מה הם עומדים לעשות בכל העונה. נעשו כמה שינויים בצוות. בריאן מילר (מי שכתב את Hex ואת Committed) הוא כעת העורך הספרותי של הסדרה - כלומר מי שמוודא שיש אחידות ברמה, שההמשכיות נכונה - במקום קרולין דריס שעשתה עבודה בינונית ומטה בעונה הקודמת. ומר טום ווליניג הוא כעת מפיק בפועל. שני צעדים בכיוון הנכון כפי שמעיד הפרק הזה.
הדמויות הרבה יותר חזקות ומגובשות (חוץ מקלואי שעדיין מעט סכיזופרנית), העלילה נראית כזאת שלא רק בנויה היטב אלא גם מעניינת והגישה כולה נותנת תחושה של אפיות. אם זה המבט הרחב על מטרופוליס שנותן תחושה של עיר גדולה באמת, אם זה הדגש על כל גורדי השחקים שקלארק משקיף מהם ואם זאת הנפילה שלו מפסל החירות. הרבה אמרו שהפרק מזכיר מאוד את "באטמן מתחיל" ואת "האביר האפל" ויש בזה מן האמת. קלארק לובש חליפה כהה אפילו יותר משל באטמן והתצפיות שלו מגגות גורדי השחקים מאוד מזכירות את באטמן גם הן. אבל נקודת הדמיון הבולטת ביותר היא התחושה שהצילום רחב יותר, כמו בסרט, שיש יריעה רחבה מאוד כדי לספר את הסיפור ומהחזיונות של לויס בסוף הפרק אני מקבלת את התחושה הברורה שהם מתכוונים לנצל את היריעה הזאת עד הסוף.
תקציר הפרק:
שלוש שבועות עברו. קלואי מחפשת את לויס ומנסה לאחד את המיני ג`סטיס ליג. לויס מופיעה ברכבת עילית ואחריה רודפת נערת נינג`ה נחושה. הבלר מסתובב בעיר ומשאיר בכל מקום את הסמל של בית אל. קלארק עובר אימונים במצודה וג`ור אל טוען שמשהו מסיח את דעתו ומשאיר אותו מחובר למין האנושי. קלארק מחליט להיפרד מלויס אבל כשהוא מגלה שנערת הנינג`ה רודפת אחריה הוא יוצא לתפוס אותה לפני שתהרוג את לויס. אוליבר מעניש את עצמו במועדוני קרב מחתרתיים. קלארק מתעמת עם נערת הנינג`ה שטוענת שהיא מהעתיד, שקלארק יבגוד בהם ויהרוס את עולמם. אחרי קרב מרשים הנערה מתה, נופלת על חרבה בטעות. טס מנסה לתמרן את זוד אבל הוא משיג ממנה מידע ומנצל אותה כדי לחזק את מנהיגותו. קלארק מעדכן את קלואי וזו מבקשת ממנו שיחזור אחורה בזמן ויציל את ג`יימי. קלארק מסרב. לויס מכירה את המחליף של קלארק בדיילי פלאנט, ג`ון קורבין. הבלר מתקשר ללויס. לויס הולכת לישון בטאלון וחולמת שורה ארוכה של דימויים מטרידים למדי בינהם שני מגדלים המחוברים עם גשר, מישהו עם הסמל של זוד על החזה, נוזל מטפטף, ידיים עם דם עליהן, זוג בחיבוק אינטימי מאוד, בחורה ששולפת חרב מאחורי גבה, קלואי רצה, קלואי שוכבת על הקרקע כנראה מתה, אוליבר חופר באדמה, טס כורעת בפני מישהו וקלארק ולויס במה שנראה כיחסי מין אינטימיים. לויס מתעוררת מוטרדת.
בשנה שעברה, כשכתבתי את הביקורת על פרק 801 Odyssey אמרתי שבסמולוויל יש נטייה לסגור את כל הקצוות והקליפ האנגרים כבר בפרק הראשון של כל עונה כשהפרק השני משמש כנקודת הפתיחה לעלילות העונתיות החדשות. הפעם זה שונה. והשוני הזה עושה את כל ההבדל. 822 Doomsday הסתיים עם שלושה קליפ האנגרים; האחד, מי יצא מהכדור ולמה? השני, מה קרה ללויס? והשלישי, מה יקרה לקלארק? אמנם מצד אחד הפרק אכן מטפל בשלושת הקליפ האנגרים האלה אבל הוא לא פותר אף אחד מהם. מהכדור יצא צבא קריפטוני בראשות מיג`ור זוד אבל הם מבינים עוד פחות מאיתנו מה קרה ואין להם כוחות. לויס נעלמה לשלושה שבועות וחוזרת ללא זכרון לגבי הזמן שעבר, למעשה בלי מושג שבכלל עברו שלושה שבועות, אבל עם קטעי זכרונות לא ברורים. קלארק אמנם לא מתפקד יותר כעיתונאי אבל הוא עדיין באזור כבלר ומבלה את שאר זמנו במצודה באימונים, מנותק מהאנושות כפי שהוא אמר שיעשה ולמרות חזרתה של לויס הוא עדיין מנותק.
הפרק בנוי כפרק פתיחה לעונה שנראית מגובשת מאוד. יש תחושה שלמפיקים יש מושג ברור מה הם עומדים לעשות בכל העונה. נעשו כמה שינויים בצוות. בריאן מילר (מי שכתב את Hex ואת Committed) הוא כעת העורך הספרותי של הסדרה - כלומר מי שמוודא שיש אחידות ברמה, שההמשכיות נכונה - במקום קרולין דריס שעשתה עבודה בינונית ומטה בעונה הקודמת. ומר טום ווליניג הוא כעת מפיק בפועל. שני צעדים בכיוון הנכון כפי שמעיד הפרק הזה.
הדמויות הרבה יותר חזקות ומגובשות (חוץ מקלואי שעדיין מעט סכיזופרנית), העלילה נראית כזאת שלא רק בנויה היטב אלא גם מעניינת והגישה כולה נותנת תחושה של אפיות. אם זה המבט הרחב על מטרופוליס שנותן תחושה של עיר גדולה באמת, אם זה הדגש על כל גורדי השחקים שקלארק משקיף מהם ואם זאת הנפילה שלו מפסל החירות. הרבה אמרו שהפרק מזכיר מאוד את "באטמן מתחיל" ואת "האביר האפל" ויש בזה מן האמת. קלארק לובש חליפה כהה אפילו יותר משל באטמן והתצפיות שלו מגגות גורדי השחקים מאוד מזכירות את באטמן גם הן. אבל נקודת הדמיון הבולטת ביותר היא התחושה שהצילום רחב יותר, כמו בסרט, שיש יריעה רחבה מאוד כדי לספר את הסיפור ומהחזיונות של לויס בסוף הפרק אני מקבלת את התחושה הברורה שהם מתכוונים לנצל את היריעה הזאת עד הסוף.
העונה השמינית התחילה טוב ובמחצית הראשונה שלה היא בהחלט קיימה את ההבטחה אבל אז היתה הנפילה של 813 Power ו 814 Requiem ולמרות שהמחצית השניה של העונה הראתה שיפור בכללותה היא היתה הרבה פחות טובה והפרק האחרון אכזב רבים. הרבה מאוד מעריצים זעמו על כך שקלארק מרגיש אשמה על מותו של ג`יימי, היה קשה להבין ולקבל כיצד קלארק אשם בכך, במיוחד שנראה שהוא מחליט את כל ההחלטות הנכונות. אני אישית מאסתי בכך שקלארק מרגיש תמיד אשם, חשבתי שהוא נגמל מכך בפרק 718 Apocalypse, העונה השמינית החזירה את משא האשמה לכתפיו שוב. לפחות הוא הפסיק לרחם על עצמו ומנסה למצוא דרך שלא לחזור על אותן טעויות שוב. אני מקווה שהמפיקים למדו מכשלונות העונה הקודמת. נחיה ונראה.
ברובם המכריע של הפרקים יש כמה עלילות שפועלות במקביל, במיוחד בסדרות בהן יש צוות שחקנים וכמה דמויות העומדות בפני עצמן, זה נכון גם לגבי סמולוויל רק בהבדל אחד. בסמולוויל יש גיבור ראשי אחד וכל העלילות מתחברות בסוף אליו. אפילו בעונות כמו העונה הרביעית בה נראה שללאנה יש עלילה משלה מנותקת מקלארק, העלילה שלה התחברה לסיפור של קלארק, בצורה מבולבלת ולא ברורה שעד היום לא הובהרה לחלוטין אבל עדיין העלילות התחברו. בעונה הקודמת, מי שהצליח להתעלם לחלוטין מספויילרים מכל סוג שהוא (כמו ידיד שלי שכל כך שונא ספויילרים שהוא לא קורא כריכות אחוריות של ספרים) ולא ידע שדיוויס הוא דומסדיי, צפה בעלילה שהיתה מנותקת מקלארק עד שפיורה ברחה מהפאנטום זון. בפרק הזה נראה שכל העלילות מסתובבות או לפחות נוגעות בקלארק. קלואי מנסה להחזיר את המיני ג`סטיס ליג, אוליבר מכה על חטא תרתי משמע, משולש האהבה המפורסם קלארק-לויס-הבלר/סופרמן מתחיל וקלארק כבר לובש את הסמל ומרצונו. העלילה של זוד, מלבד היותו קריפטוני, נראית כמנותקת לחלוטין מקלארק כרגע ואולי היה מוקדם מדי להכניס אותה כבר בפרק הראשון. שלא הובן לא נכון, הסצנות של זוד היו מאוד חזקות וכתובות היטב, הן הצליחו לעורר עניין וסקרנות והציגו את זוד כאדם ערמומי ותככן שיכול ללמד את טס שיעור או שניים בתמרון אנשים. הבעיה היא שאני רציתי לראות את קלארק ואת העלילות שלו הרבה יותר משעניין אותי לראות את זוד. ברור מדוע העימות בין קלארק לנערת הנינג`ה מהעתיד היה כה קצר, אבל היה מעניין אותי אם הוא לא היה כל כך קצר, אם קלארק לא היה מוצא אותה כל כך מהר, אם השיחה בינהם היתה קצת יותר ארוכה. אולי זה היה מסביר את ההתנצלות בסוף או למה היא שרפה את התמונה של לויס בכזה חיוך. בפרק הזה הופיעו כל העלילות הראשיות של העונה. אולי היה עדיף להתחיל חלק מהן בפרקים הבאים ולא מיד על ההתחלה. בצד החיובי, סוף סוף לויס היא חלק מהעלילה הראשית של קלארק, לא עוד צופה מהצד, לא עוד עוברת אורח בחייו אלא חלק חיוני מהעלילה הראשית, היחידה כרגע שיש לה זכרונות ומידע, חבויים ומודחקים ככל שיהיו, על מה שיקרה בעתיד כפי שמעידים החזיונות שלה בסוף הפרק.
הדמות המסקרנת של הפרק היא נערת הנינג`ה. היא מופיעה מהעתיד מיד אחרי לויס כנראה ללא טבעת לגיון (לטבעות הלגיון יש אפקט סגול, לנערת הנינג`ה היה אפקט כחול) וכדי למצוא את קאל אל היא רודפת אחרי לויס. היא לא מסתפקת בלתקוף אותה אלא גם שורפת תמונות שלה. כשהיא כבר פוגשת את קלארק הוא מאוד אגרסיבי כלפיה. היא מרגישה צורך לבוא אליו עם חרב ולנטרל את הכוחות של שניהם כדי שיהיה לה סיכוי להביס אותו. דבריה בכלל מסתוריים מאוד (ובעוד שב 810 Bride כשניסו להציג את לאנה כמסתורית זה יצא גרוע מאוד, כאן זה רק מעורר עוד יותר את הסקרנות) ומעלים הרבה שאלות. מדוע היא חושבת שהיא צריכה יתרון מיוחד על קלארק כדי לנצח אותו? האם היא מפחדת ממנו? השעון של ג`ונתן מאוד חשוב לקלארק, מדוע שהוא ייתן אותו למישהו? במי בדיוק קלארק אמור לבגוד? ולאיזה עולם היא התכוונה? למה היא התנצלה? למה שמישהו יאשים את קלארק בהרס של עולם? איך זה הגיע למצב כזה שדבר כזה בכלל אפשרי? איך היא חזרה בזמן? כשמתברר בסוף הפרק שהיא אחת החיילים מהצבא של זוד כמה מהשאלות האלה מקבלות עוצמה רבה יותר. קלארק בטח בחיילת של זוד מספיק כדי לתת לה את השעון של ג`ונתן? חיילת של זוד חוששת מקאל אל? מי היא? האם היא פיורה?
הדמות המבולבלת בפרק היא לא לויס אלא, כמו פעמים רבות בזמן האחרון, היא קלואי. למה היא מספרת לבנאדם שהיא פורצת למחשב שלו שהיא עושה את זה? הוא שוטר, זה באמת חכם להודות בפשע בפניו? למה היא מסתובבת עם אקדח? מי בדיוק ירדוף אחריה? היא גרה בדירה הזאת במשך שלושה שבועות והיא אפילו לא טרחה לנקות את קורי העכביש. אני מקווה שהיא לפחות ניקתה את כתם הדם של ג`יימי. בשיחה הראשונה שלה עם קלארק היא מדברת על להשאיר את העבר מאחור ולוותר על הדברים שחשובים לך בשביל העולם ובשיחה השניה היא מבקשת אם לא דורשת מקלארק לחזור בזמן ולהציל את ג`יימי. דרך אגב, לאיזו נקודה בזמן קלארק יצטרך לחזור כדי לעשות את זה? למנוע את החתונה? מהי הנקודה שבה אם קלארק ילחץ על הבלם הוא יציל את ג`יימי? ולמה זה תפקידו של קלארק לעשות את זה? קלארק אינו אחראי לכך שדיוויס התפכח מאשליותיו לגבי קלואי והרג את ג`יימי. הוא אולי אחראי לכך שג`יימי היה באותו החדר עם דיוויס כשזה קרה אבל זהו. קלואי הכירה את דיוויס יותר טוב מכל אחד אחר והיא לא ראתה את דיוויס כפי שהוא, היא בחרה להאמין שהוא אדם הנלחם במפלצת ולא רצתה לראות שהוא בעצמו מפלצת. גרוע מכך, היא השלתה אותו להאמין שהיא אוהבת אותו. אם אנחנו שוקלים ברצינות לחזור בזמן כדי להציל את ג`יימי, לקלואי יש סיכוי טוב יותר לעשות את זה, כל מה שהיא צריכה לעשות זה לא להפריע לקלארק מלשלוח את דיוויס לפאנטום זון. היא יודעת שקלארק הרס את טבעת הלגיון הקודמת, היא גם מבינה למה אבל אני לא חושבת שהיא הפנימה את הסיבה או שהיא חושבת שזה חל עליה אחרת היא לא היתה מבקשת ממנו את מה שהיא ביקשה. קלארק בשלב שהוא משנה את העתיד ומנסה להמנע מלהביט מעבר לכתפו על העבר, לקח שקלואי בעצמה מביעה בסוף 817 Hex. אז מה קרה פתאום? היא מודה שיש לה חלק במה שקרה לג`יימי ואיכשהו זה עדיין חובתו של קלארק להציל אותו? אחרי השיחה הראשונה בינהם חשבתי שהנה חזרה לנו קלואי הידועה לטוב מהעונה החמישית והשישית ואחרי השיחה השניה נאנחתי אנחת אכזבה, זאת היתה אשליה, קלואי של העונה השביעית והשמינית חזרה. אחרי השיחה הראשונה הייתי מוכנה להתעלם מכך שהיא באופן כללי ממעיטה בערכה של לויס. אבל הניסיון שלה לעקוץ את קלארק כדי להעניש אותו על הסירוב שלו...
ואם כבר מדברים על זה, קלואי לא ידעה שקלארק מדבר עם לויס כבלר (לא מפתיע בהתחשב בכך שבשלב הזה היא כבר הסתירה את דיוויס במרתף מי יודע כמה זמן) ובנוסף, היא מקנאה בלויס. העולם הפנימי של קלארק לא נגיש לה יותר והיא יכולה להאשים רק את עצמה בכך.
אני שמחה שהיא מסתדרת עם אמיל המילטון, לא נראה שהוא מעריץ עיוור שלה כמו כמה מהאחרים ואולי הוא יגרום לה להתאפס על עצמה. עכשיו כשהמילטון הוא המדען התורן, קלואי תוכל להיות קצת יותר נורמלית.
אני חושבת שקלואי המציאה את הסיבה למה קלארק נעלם מהדיילי פלאנט. לא נראה לי שלקלארק יהיה אכפת מספיק כדי להמציא תירוץ והוא הרי לא התכוון לחזור.
כמה שאהבתי לראות את לויס כל כך פעילה בפרק ויש כל כך הרבה אלמנטים שממש נהניתי מהם היו לי שתיים שלוש בעיות עם הדמות. לויס מתנהגת יותר מדי כמו מעריצה היסטרית של הבלר. הם בסך הכל דיברו פעמיים, היא מתנהגת כאילו הוא הגיבור האישי שלה, זה קצת מוגזם. בעיה נוספת היא עצם החיפוש של לויס אחרי אוליבר. לויס מחפשת את אוליבר לא כי היא דואגת לו אלא כי היא צריכה מישהו שיגן עליה מנערת הנינג`ה ואוליבר הרבה יותר נגיש מהבלר. אבל ממתי לויס צריכה מגן? היא עמדה יפה מאוד מול נערת הנינג`ה ברכבת למה היא הרגישה צורך בגבר כלשהו שיגן עליה. לא מתאים ללויס, באף גרסה כולל זאת של סמולוויל. ומה הקטע עם התסרוקת המנופחת? חזרנו לשנות השמונים?
אהבתי שלויס מגינה על קלארק ומקומו בדיילי פלאנט, ממש כמו בסדרה המצוירת, ב"לויס וקלארק" ובקומיקס. מעניין שהיא לא מנסה למצוא אותו, אולי זה יגיע בפרק הבא. ברור שהוא חסר לה מהתגובה שלה לחריקת הכסא והעובדה שהיא מצילה את השלט עם שמו מהפח מראה עד כמה היא נאמנה לו כחברה.
למה לויס חזרה לגור בטאלון? לא אמורה לה להיות דירה במטרופוליס?
בביקור האחרון של זוד לא למדנו להכיר אותו כל כך. אנחנו יודעים שגנרל זוד הוא חייל קשוח וחסר רחמים אכזרי מאוד ועם שגעון גדלות ורצון עז לשלוט בעולם. הרושם שקיבלתי עד עכשיו הוא שג`ור אל וזוד היו שני קטבים בקריפטון. ג`ור אל המדען הגדול והפציפיסט מאחת המשפחות הגדולות והותיקות יותר בקריפטון מצד אחד ומצד שני גנרל זוד, הרודן שמאמין בעליונות הגזע קריפטוני על כל השאר ומעוניין להיות המנהיג היחיד ומעצב האומה של קריפטון. ג`ור אל עושה כמיטב יכולתו כדי להציל את קריפטון מזוד, אפילו זור אל הסכים עם ג`ור אל בנושא זוד. כנראה שג`ור אל יצר את ברינייאק נגד זוד אבל זוד הצליח להשחית את התכנות לטובתו. ג`ור אל הצליח בסוף לגלות את זוד ואישתו פיורה לפאנטום זון אבל לקריפטון זה היה מאוחר מדי. ג`ור אל נאלץ לעבוד במהירות, מכין את כדור הארץ כנמל המבטחים של קאל אל ושולח לשם את בנו יחידו, לפני שקריפטון יהרס. איכשהו, אל תשאלו אותי איך, הצליחו זוד ופיורה להצמיד את דומסדיי בנם לחללית של קאל אל. דומסדיי היה אמור לעזור ברייניאק להכין את כדור הארץ לפלישה של זוד והשתלטותו של זוד על הכוכב כשהוא יוצר אומה קריפטוני בדמותו. קאל אל הצליח לעצור את ברינייאק כמה פעמים ולבסוף לנטרל אותו לחלוטין. עכשיו יש לנו את מייג`ור זוד, גרסה צעירה יותר של זוד, שיצא מתוך כדור דומה לזה שמוטט את המצודה של ג`ור אל.
מה אנחנו יודעים על מייג`ור זוד נכון לפרק הזה? הוא גרסה צעירה של ג`נרל זוד, שתי דרגות מתחתיו בסולם הדרגות (לוטננט<קפטן<מייג`ור<קולונל<גנרל). לפי דבריי החיילת, סליחה הצוערת, הדבר האחרון שחייליו של זוד זוכרים הוא שדם נלקח מהם ממש לפני הקרב על קנדור. קנדור היתה עיר הבירה של קריפטון. מעניין על איזה קרב הם מדברים מפני שלא סביר שזה קשור למלחמת האזרחים שהרסה בסוף את הכוכב מפני שזוד כבר היה אז גנרל. מייג`ור זוד מדבר על שני סוגי מנהיגים. מנהיג כורסא שיושב במקום מבודד ונותן פקודות ואני מניחה שהוא מדבר על המועצה העליונה של קריפטון ולא על החיילים באולם כי הם נמצאים בקנזס מחוסרת ההרים ומנהיג שנמצא בשטח ונלחם יחד עם חייליו כמו זוד עצמו. כלומר, ניצני המרירות של זוד כלפי החברה הקריפטונית הנוקשה והמקובעת בדרכיה כבר קיימים. אני חושבת שזוד יודע למה הם בכדור הארץ, הוא יודע גם של מי הקול שטס שמעה. הוא אמנם יוצר את הרושם שהוא לא יודע כלום אבל לדעתי הוא יודע הרבה על המצב הנוכחי שלו ושל אנשיו. הוא לא יכול היה לדעת שקריפטון נהרס מטס, היא לא יודעת את זה אף אחד לא יודע את זה חוץ מקלארק והאנשים שהוא בחר לספר להם (קלואי, לאנה וקארה אולי גם אוליבר). אני חושבת שהכדור הוא מעין תיבת נוח שנוצרה לפני רגע משבר בהיסטוריה הלא רחוקה של קריפטון, לא אופתע לגלות גם אזרחים ומדענים בשלב כלשהו כשזוד ימצא את כל השאר. יכול להיות שהחיילים מופיעים ראשונים כדי להכין את הקרקע לכל השאר. זה לא מסביר למה אין להם כוחות או מדוע הקול בכדור התעקש שקאל אל ילחם בדומסדיי או למה טס בטוחה שזוד הוא המושיע שהובטח על ידי הכדור. מעניין שהטכנולוגיה שהשתמשו בה כדי להכניס אותם לכדור זהה לטכנולוגיה שזור אל השתמש בה כדי ליצור תכפיל ללארה ולעצמו בתוך הגביש של קארה. רק ששם זה הוזכר כניסוי קיצוני של זור אל בעוד שכאן זה נראה כמו פרוטוקול צבאי. בנוסף, על שני הכדורים, על שני הדגלים באולם ועל שני המגדלים בחיזיון של לויס מופיע הסמל של ארבעת המעוינים. האם זה הסמל של קריפטון?
מייג`ור זוד מצליח להשיג מטס את כל המידע שהוא צריך ואפילו משכנע אותה לשתף איתו פעולה כדי שהוא ישיג את אמונם של אנשיו בחזרה. אני לא חושב שטס קלטה עד שהיא נכנסה לאולם הריק שזוד תמרן אותה וניצל אותה. הוא השיג ממנה את כל המידע שהצטרך ועזב אותה ללא פיסת מידע אחת חדשה. הם לקחו הכל מהאולם, הקירות היו ריקים לחלוטין. כדאי שטס תתרגל לכך. מעניין שבכל פעם שטס מציעה שיתוף פעולה למישהי שהיא מתכוונת לנצל אותו היא נשארת עם כלום ביד ולפעמים אפילו פחות מזה. זה קרה עם מקסימה, עם פיורה ועכשיו עם זוד.
קלארק קנט מת? כנראה עבור העולם בשלושת השבועות האחרונים. הריכוז שלו באימונים שלו קצת מתערער כשהוא מגלה שלויס חזרה אבל הוא לא מפסיק את האימונים. בעונה החמישית העובדה שקלואי היתה בסכנה גרמה לו להפסיק את האימונים ולאנה הפצועה גרמה לו להפר את הבטחתו לג`ור אל. בעונה השישית הרצון שלו לתפוס את כל הפאנטומים התחרה ברצון שלו להמשיך באימונים אבל הוא בחר בסוף לדחות את האימונים. בעונה השביעית כשהוא היה מוכן להתחיל באימונים הופעתה של קארה וחזרתה של לאנה עצרו בעדו. עכשיו הוא לא נותן לדבר לעצור בעדו, הוא נחוש לסיים את האימונים שלו אפילו אם זה אומר לנתק את כל הקשרים שלו מהעולם. ג`ור אל במצודה הרבה יותר אבהי, הרבה יותר קשוב לבן שלו. הוא נותן לקלארק להחליט לבד החלטות ומנסה לרמוז לו שהדחקת רגשות במקום להתמודד איתם מסיחה את דעתו. קלארק הוא טיפוס שמפנים את הרגשות שלו, הוא לא דמות מוחצנת כמו לקס שמשתלח בכל העולם כשהוא לא מרוצה או מאשים אחרים בכשלונות שלו, קלארק מאשים את עצמו גם כשאין לו שליטה על הדברים. סופרמן תמיד שולט על הרגשות שלו ביד ברזל מפני שהוא עלול לאבד שליטה על עצמו ועם הכוח העצום שיש לו הוא עלול להיות מסוכן מאוד לבני אדם. כמו שקלארק אומר לג`ונתן בעונה הרביעית, הוא חייב להיזהר בכל פעם שהוא לוחץ יד למישהו, בכל פעם שמישהו מתנגש בו. אנחנו מדברים כאן על אדם שהתעטשות אחת שלו העיפה דלת אסם למרחק כמה קילומטרים. כעס באדם כזה הוא רגש מאוד מסוכן. כשלקס לות`ר נבחר בקומיקס לנשיא ארה"ב סופרמן עף לחגורת האסטרואידים ומרסק סלעים בחלל מזעם. ראינו בעונה השישית עד כמה קלארק יכול לכעוס. וכעס זה רגש קל, הוא יכול לצוף מהר לפני השטח. אהבה לעומת זאת היא רגש עמוק, מורכב ועדין במיוחד אצל אדם שהרגשות שלו כה עזים כמו סופרמן. האם קלארק כבר מאוהב בלויס? אני לא בטוחה. אם הוא מאוהב בה הוא לא מודע לכך ולא מכיר בכך. קלארק חשב במשך שלושה שבועות שלויס איננה, הופעתה הפתאומית העירה בו את כל הרגשות שהוא התעקש להתעלם מקיומם מאז שלאנה הופיעה בחתונה של קלואי. הרגשות האלה הם מה שמסיח את דעתו. אם הוא יתמודד איתם ויחליט מה לעשות לגביהם הוא יהיה מסוגל להמשיך באימונים שלו ללא הפרעה ולדעתי גם לעוף. מתוך דבריו של ג`ור אל אפשר להבין שהוא מודע לכך ושהוא מנסה לגרום לקלארק להיות מודע לכך. כשהוא אומר לקלארק שהוא[קלארק] יודע מה או מי מסיח את דעתו ומה עליו לעשות בנוגע לכך, קלארק בוחר להאמין שהוא צריך להיפרד מלויס, בעוד שלדעתי ג`ור אל התכוון שעליו להתמודד עם הרגשות האלה ולא להתעלם מהם. קלארק חוזר למטרופוליס (ומאפשר לקלואי למצוא אותו) כדי להיפרד מלויס. הוא עומד לגלות שזה יהיה קשה משהוא חשב. לויס היא תמיד הקשר של סופרמן לחלק האנושי שבו, היא גם מודעת היטב לכך שהוא מפנים רגשות והיא זו שגורמת לו לדבר עליהם ולהתמודד איתם, היא שומרת על היציבות שלו ומאפשרת לו לשמור על שליטה עצמית מבלי להפוך לסיר לחץ. להתנתק ממנה כמו שהוא התנתק מקלואי עומד להיות בלתי אפשרי עבורו ונראה בסוף הפרק שהוא החליט לא להתנתק מלויס כרגע. האם הוא ימשיך באימונים שלו? אני מאמינה שכן.
"אני לא אל! בפעם האחרונה ששכתבתי גורל אבא שלי מת!" הוא התשובה של קלארק לבקשתה/דרישתה שהוא יחזור להציל את ג`יימי. הוא עמד יפה בדמעותיה ובניסיון שלה לנצל את רגשי האשם שלו על מותו של ג`יימי. אני חושבת שיש בקלארק הרבה כעס כלפי קלואי, כעס שהוא מתכחש לו, שנובע מתחושת בגידה ואכזבה ממנה. אני חושבת שהוא הבחין שהיא מנסה לתמרן אותו והוא עדיין זוכר שהיא הסתירה ממנו את איבודי ההכרה של דיוויס ואת דיוויס עצמו. גם הטענה שלה כאילו היא מעולם לא ביקשה ממנו דבר אינה נכונה והוא מודע גם לזה. אני מבינה כפי שבוודאי גם הוא מבין שהבקשה של קלואי נובעת מאבל על ג`יימי, מי לא היה חולם להחזיר אחורה את השעון ולהציל אהוב שמת? אבל לקלארק ניסיון מר עם שינוי העבר ואין לו שום רצון לחזור על הטעות הזאת. המחיר פשוט כבד מדי. קלואי לא מסוגלת להתעלות עכשיו מעל האבל הזה ובמקום לנסות להבין את המניעים של קלארק היא מעדיפה לתת לו מכה מתחת לחגורה ולעזוב.
בשתי השיחות של קלארק וקלואי קיבלתי תחושה חזקה שקלואי מנסה להחזיר את היחסים בניהם למסלול הישן. במיוחד בשיחה באסם, בניסיונות שלה להקל על האווירה אבל קלארק לא משתף פעולה, הוא כולו רציני ועסקי.
כמה דברים בעיתיים בפרק:
• לויס מרימה עיתון מהרכבת ורואה בו את התאריך, רק שהתאריך של העיתון צריך להיות של יום קודם אלא אם כן מי שזנח אותו שם מקבל את המהדורה של מחר.
• ממתי קריפטונייט כחול משפיע על קריפטונים שלא נוגעים בו? בכל פעם בעונה השביעית שהשתמשו בקריפטונייט כחול זה היה במגע וכאן נערת הנינג`ה זורקת את הקריפטונייט לרגלי קלארק וכל האסם מושפע ממנו. הטווח שלו אפילו גדול משל הקריפטונייט הירוק.
• לא הסבירו איך ג`ור אל חזר. נכון שהמצודה בחלקה עדיין אפלה אבל גם בסוף העונה השמינית כשקלארק ניסה להגלות את דיוויס לפאנטום זון חלקים מהמצודה היו באפלה.
בסה"כ זה פרק פתיחת עונה מצוין.
8 נערות נינג`ה מסתוריות מהעתיד מתוך 10 אפשריות.
אני שמחה שהיא מסתדרת עם אמיל המילטון, לא נראה שהוא מעריץ עיוור שלה כמו כמה מהאחרים ואולי הוא יגרום לה להתאפס על עצמה. עכשיו כשהמילטון הוא המדען התורן, קלואי תוכל להיות קצת יותר נורמלית.
אני חושבת שקלואי המציאה את הסיבה למה קלארק נעלם מהדיילי פלאנט. לא נראה לי שלקלארק יהיה אכפת מספיק כדי להמציא תירוץ והוא הרי לא התכוון לחזור.
כמה שאהבתי לראות את לויס כל כך פעילה בפרק ויש כל כך הרבה אלמנטים שממש נהניתי מהם היו לי שתיים שלוש בעיות עם הדמות. לויס מתנהגת יותר מדי כמו מעריצה היסטרית של הבלר. הם בסך הכל דיברו פעמיים, היא מתנהגת כאילו הוא הגיבור האישי שלה, זה קצת מוגזם. בעיה נוספת היא עצם החיפוש של לויס אחרי אוליבר. לויס מחפשת את אוליבר לא כי היא דואגת לו אלא כי היא צריכה מישהו שיגן עליה מנערת הנינג`ה ואוליבר הרבה יותר נגיש מהבלר. אבל ממתי לויס צריכה מגן? היא עמדה יפה מאוד מול נערת הנינג`ה ברכבת למה היא הרגישה צורך בגבר כלשהו שיגן עליה. לא מתאים ללויס, באף גרסה כולל זאת של סמולוויל. ומה הקטע עם התסרוקת המנופחת? חזרנו לשנות השמונים?
אהבתי שלויס מגינה על קלארק ומקומו בדיילי פלאנט, ממש כמו בסדרה המצוירת, ב"לויס וקלארק" ובקומיקס. מעניין שהיא לא מנסה למצוא אותו, אולי זה יגיע בפרק הבא. ברור שהוא חסר לה מהתגובה שלה לחריקת הכסא והעובדה שהיא מצילה את השלט עם שמו מהפח מראה עד כמה היא נאמנה לו כחברה.
למה לויס חזרה לגור בטאלון? לא אמורה לה להיות דירה במטרופוליס?
בביקור האחרון של זוד לא למדנו להכיר אותו כל כך. אנחנו יודעים שגנרל זוד הוא חייל קשוח וחסר רחמים אכזרי מאוד ועם שגעון גדלות ורצון עז לשלוט בעולם. הרושם שקיבלתי עד עכשיו הוא שג`ור אל וזוד היו שני קטבים בקריפטון. ג`ור אל המדען הגדול והפציפיסט מאחת המשפחות הגדולות והותיקות יותר בקריפטון מצד אחד ומצד שני גנרל זוד, הרודן שמאמין בעליונות הגזע קריפטוני על כל השאר ומעוניין להיות המנהיג היחיד ומעצב האומה של קריפטון. ג`ור אל עושה כמיטב יכולתו כדי להציל את קריפטון מזוד, אפילו זור אל הסכים עם ג`ור אל בנושא זוד. כנראה שג`ור אל יצר את ברינייאק נגד זוד אבל זוד הצליח להשחית את התכנות לטובתו. ג`ור אל הצליח בסוף לגלות את זוד ואישתו פיורה לפאנטום זון אבל לקריפטון זה היה מאוחר מדי. ג`ור אל נאלץ לעבוד במהירות, מכין את כדור הארץ כנמל המבטחים של קאל אל ושולח לשם את בנו יחידו, לפני שקריפטון יהרס. איכשהו, אל תשאלו אותי איך, הצליחו זוד ופיורה להצמיד את דומסדיי בנם לחללית של קאל אל. דומסדיי היה אמור לעזור ברייניאק להכין את כדור הארץ לפלישה של זוד והשתלטותו של זוד על הכוכב כשהוא יוצר אומה קריפטוני בדמותו. קאל אל הצליח לעצור את ברינייאק כמה פעמים ולבסוף לנטרל אותו לחלוטין. עכשיו יש לנו את מייג`ור זוד, גרסה צעירה יותר של זוד, שיצא מתוך כדור דומה לזה שמוטט את המצודה של ג`ור אל.
מה אנחנו יודעים על מייג`ור זוד נכון לפרק הזה? הוא גרסה צעירה של ג`נרל זוד, שתי דרגות מתחתיו בסולם הדרגות (לוטננט<קפטן<מייג`ור<קולונל<גנרל). לפי דבריי החיילת, סליחה הצוערת, הדבר האחרון שחייליו של זוד זוכרים הוא שדם נלקח מהם ממש לפני הקרב על קנדור. קנדור היתה עיר הבירה של קריפטון. מעניין על איזה קרב הם מדברים מפני שלא סביר שזה קשור למלחמת האזרחים שהרסה בסוף את הכוכב מפני שזוד כבר היה אז גנרל. מייג`ור זוד מדבר על שני סוגי מנהיגים. מנהיג כורסא שיושב במקום מבודד ונותן פקודות ואני מניחה שהוא מדבר על המועצה העליונה של קריפטון ולא על החיילים באולם כי הם נמצאים בקנזס מחוסרת ההרים ומנהיג שנמצא בשטח ונלחם יחד עם חייליו כמו זוד עצמו. כלומר, ניצני המרירות של זוד כלפי החברה הקריפטונית הנוקשה והמקובעת בדרכיה כבר קיימים. אני חושבת שזוד יודע למה הם בכדור הארץ, הוא יודע גם של מי הקול שטס שמעה. הוא אמנם יוצר את הרושם שהוא לא יודע כלום אבל לדעתי הוא יודע הרבה על המצב הנוכחי שלו ושל אנשיו. הוא לא יכול היה לדעת שקריפטון נהרס מטס, היא לא יודעת את זה אף אחד לא יודע את זה חוץ מקלארק והאנשים שהוא בחר לספר להם (קלואי, לאנה וקארה אולי גם אוליבר). אני חושבת שהכדור הוא מעין תיבת נוח שנוצרה לפני רגע משבר בהיסטוריה הלא רחוקה של קריפטון, לא אופתע לגלות גם אזרחים ומדענים בשלב כלשהו כשזוד ימצא את כל השאר. יכול להיות שהחיילים מופיעים ראשונים כדי להכין את הקרקע לכל השאר. זה לא מסביר למה אין להם כוחות או מדוע הקול בכדור התעקש שקאל אל ילחם בדומסדיי או למה טס בטוחה שזוד הוא המושיע שהובטח על ידי הכדור. מעניין שהטכנולוגיה שהשתמשו בה כדי להכניס אותם לכדור זהה לטכנולוגיה שזור אל השתמש בה כדי ליצור תכפיל ללארה ולעצמו בתוך הגביש של קארה. רק ששם זה הוזכר כניסוי קיצוני של זור אל בעוד שכאן זה נראה כמו פרוטוקול צבאי. בנוסף, על שני הכדורים, על שני הדגלים באולם ועל שני המגדלים בחיזיון של לויס מופיע הסמל של ארבעת המעוינים. האם זה הסמל של קריפטון?
מייג`ור זוד מצליח להשיג מטס את כל המידע שהוא צריך ואפילו משכנע אותה לשתף איתו פעולה כדי שהוא ישיג את אמונם של אנשיו בחזרה. אני לא חושב שטס קלטה עד שהיא נכנסה לאולם הריק שזוד תמרן אותה וניצל אותה. הוא השיג ממנה את כל המידע שהצטרך ועזב אותה ללא פיסת מידע אחת חדשה. הם לקחו הכל מהאולם, הקירות היו ריקים לחלוטין. כדאי שטס תתרגל לכך. מעניין שבכל פעם שטס מציעה שיתוף פעולה למישהי שהיא מתכוונת לנצל אותו היא נשארת עם כלום ביד ולפעמים אפילו פחות מזה. זה קרה עם מקסימה, עם פיורה ועכשיו עם זוד.
קלארק קנט מת? כנראה עבור העולם בשלושת השבועות האחרונים. הריכוז שלו באימונים שלו קצת מתערער כשהוא מגלה שלויס חזרה אבל הוא לא מפסיק את האימונים. בעונה החמישית העובדה שקלואי היתה בסכנה גרמה לו להפסיק את האימונים ולאנה הפצועה גרמה לו להפר את הבטחתו לג`ור אל. בעונה השישית הרצון שלו לתפוס את כל הפאנטומים התחרה ברצון שלו להמשיך באימונים אבל הוא בחר בסוף לדחות את האימונים. בעונה השביעית כשהוא היה מוכן להתחיל באימונים הופעתה של קארה וחזרתה של לאנה עצרו בעדו. עכשיו הוא לא נותן לדבר לעצור בעדו, הוא נחוש לסיים את האימונים שלו אפילו אם זה אומר לנתק את כל הקשרים שלו מהעולם. ג`ור אל במצודה הרבה יותר אבהי, הרבה יותר קשוב לבן שלו. הוא נותן לקלארק להחליט לבד החלטות ומנסה לרמוז לו שהדחקת רגשות במקום להתמודד איתם מסיחה את דעתו. קלארק הוא טיפוס שמפנים את הרגשות שלו, הוא לא דמות מוחצנת כמו לקס שמשתלח בכל העולם כשהוא לא מרוצה או מאשים אחרים בכשלונות שלו, קלארק מאשים את עצמו גם כשאין לו שליטה על הדברים. סופרמן תמיד שולט על הרגשות שלו ביד ברזל מפני שהוא עלול לאבד שליטה על עצמו ועם הכוח העצום שיש לו הוא עלול להיות מסוכן מאוד לבני אדם. כמו שקלארק אומר לג`ונתן בעונה הרביעית, הוא חייב להיזהר בכל פעם שהוא לוחץ יד למישהו, בכל פעם שמישהו מתנגש בו. אנחנו מדברים כאן על אדם שהתעטשות אחת שלו העיפה דלת אסם למרחק כמה קילומטרים. כעס באדם כזה הוא רגש מאוד מסוכן. כשלקס לות`ר נבחר בקומיקס לנשיא ארה"ב סופרמן עף לחגורת האסטרואידים ומרסק סלעים בחלל מזעם. ראינו בעונה השישית עד כמה קלארק יכול לכעוס. וכעס זה רגש קל, הוא יכול לצוף מהר לפני השטח. אהבה לעומת זאת היא רגש עמוק, מורכב ועדין במיוחד אצל אדם שהרגשות שלו כה עזים כמו סופרמן. האם קלארק כבר מאוהב בלויס? אני לא בטוחה. אם הוא מאוהב בה הוא לא מודע לכך ולא מכיר בכך. קלארק חשב במשך שלושה שבועות שלויס איננה, הופעתה הפתאומית העירה בו את כל הרגשות שהוא התעקש להתעלם מקיומם מאז שלאנה הופיעה בחתונה של קלואי. הרגשות האלה הם מה שמסיח את דעתו. אם הוא יתמודד איתם ויחליט מה לעשות לגביהם הוא יהיה מסוגל להמשיך באימונים שלו ללא הפרעה ולדעתי גם לעוף. מתוך דבריו של ג`ור אל אפשר להבין שהוא מודע לכך ושהוא מנסה לגרום לקלארק להיות מודע לכך. כשהוא אומר לקלארק שהוא[קלארק] יודע מה או מי מסיח את דעתו ומה עליו לעשות בנוגע לכך, קלארק בוחר להאמין שהוא צריך להיפרד מלויס, בעוד שלדעתי ג`ור אל התכוון שעליו להתמודד עם הרגשות האלה ולא להתעלם מהם. קלארק חוזר למטרופוליס (ומאפשר לקלואי למצוא אותו) כדי להיפרד מלויס. הוא עומד לגלות שזה יהיה קשה משהוא חשב. לויס היא תמיד הקשר של סופרמן לחלק האנושי שבו, היא גם מודעת היטב לכך שהוא מפנים רגשות והיא זו שגורמת לו לדבר עליהם ולהתמודד איתם, היא שומרת על היציבות שלו ומאפשרת לו לשמור על שליטה עצמית מבלי להפוך לסיר לחץ. להתנתק ממנה כמו שהוא התנתק מקלואי עומד להיות בלתי אפשרי עבורו ונראה בסוף הפרק שהוא החליט לא להתנתק מלויס כרגע. האם הוא ימשיך באימונים שלו? אני מאמינה שכן.
"אני לא אל! בפעם האחרונה ששכתבתי גורל אבא שלי מת!" הוא התשובה של קלארק לבקשתה/דרישתה שהוא יחזור להציל את ג`יימי. הוא עמד יפה בדמעותיה ובניסיון שלה לנצל את רגשי האשם שלו על מותו של ג`יימי. אני חושבת שיש בקלארק הרבה כעס כלפי קלואי, כעס שהוא מתכחש לו, שנובע מתחושת בגידה ואכזבה ממנה. אני חושבת שהוא הבחין שהיא מנסה לתמרן אותו והוא עדיין זוכר שהיא הסתירה ממנו את איבודי ההכרה של דיוויס ואת דיוויס עצמו. גם הטענה שלה כאילו היא מעולם לא ביקשה ממנו דבר אינה נכונה והוא מודע גם לזה. אני מבינה כפי שבוודאי גם הוא מבין שהבקשה של קלואי נובעת מאבל על ג`יימי, מי לא היה חולם להחזיר אחורה את השעון ולהציל אהוב שמת? אבל לקלארק ניסיון מר עם שינוי העבר ואין לו שום רצון לחזור על הטעות הזאת. המחיר פשוט כבד מדי. קלואי לא מסוגלת להתעלות עכשיו מעל האבל הזה ובמקום לנסות להבין את המניעים של קלארק היא מעדיפה לתת לו מכה מתחת לחגורה ולעזוב.
בשתי השיחות של קלארק וקלואי קיבלתי תחושה חזקה שקלואי מנסה להחזיר את היחסים בניהם למסלול הישן. במיוחד בשיחה באסם, בניסיונות שלה להקל על האווירה אבל קלארק לא משתף פעולה, הוא כולו רציני ועסקי.
כמה דברים בעיתיים בפרק:
• לויס מרימה עיתון מהרכבת ורואה בו את התאריך, רק שהתאריך של העיתון צריך להיות של יום קודם אלא אם כן מי שזנח אותו שם מקבל את המהדורה של מחר.
• ממתי קריפטונייט כחול משפיע על קריפטונים שלא נוגעים בו? בכל פעם בעונה השביעית שהשתמשו בקריפטונייט כחול זה היה במגע וכאן נערת הנינג`ה זורקת את הקריפטונייט לרגלי קלארק וכל האסם מושפע ממנו. הטווח שלו אפילו גדול משל הקריפטונייט הירוק.
• לא הסבירו איך ג`ור אל חזר. נכון שהמצודה בחלקה עדיין אפלה אבל גם בסוף העונה השמינית כשקלארק ניסה להגלות את דיוויס לפאנטום זון חלקים מהמצודה היו באפלה.
בסה"כ זה פרק פתיחת עונה מצוין.
8 נערות נינג`ה מסתוריות מהעתיד מתוך 10 אפשריות.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה