הפרק הזה אכזב והכעיס רבים. הנה דוגמא חיה למה אסור לתת יותר מדי משקל לספויילרים.
תקציר הפרק: רוק מגיע מהעתיד כדי להזהיר את קלארק שהוא עומד למות תוך יום ולתת לו טבעת לגיון חדשה. דיוויס וקלואי מגיעים לאדג' סיטי. הכדור נעלם מהכספת של טס ולפי הראיות כנראה פרץ מתוכה. קלארק מסתגר בתוך עצמו ומתנהג בקרירות ללויס רק כדי שכ RBB הוא יבקש מלויס לפרסם מכתב פרידה ממנו אם יקרה לו משהו. קלארק משתף את דיינה ובארט בתוכנית שלו לנטרל את דיוויס. ג'יימי מגלה איפה קלואי ודיוויס נמצאים ומדווח לאוליבר. לויס מגלה על האובססיה של טס עם כדור ואומה חייזרים. קלארק מגיע לאדג' סיטי רק כדי שאוליבר ירה בו חוץ קריפטונייט כדי למנוע ממנו להפריע למיני ג'סטיס ליג להרוג את דיוויס. טס ולויס נאבקות זו בזו עד שלויס עונדת בטעות את טבעת הלגיון ונעלמת באור סגול. קלואי שמתעוררת עם המיני ג'סטיס ליג ודיוויס בתחנה הגיאותרמית מפצלת לבסוף את דיוויס מדומסדיי מה שמשחרר דומסדיי לחולל הרס כל הדרך למטרופוליס. ג'יימי מוצא את קלארק עם החץ בגב וקלארק מתוודה בחיוך שהוא הRBB. הוא מבקש מג'יימי לקחת את קלואי ודיוויס למקום בטוח וממהר לתחנה הגיאותרמית. בתחנה הוא מגלה שכולם מחוסרי הכרה ויוצא בעקבות דומסדיי. במטרופוליס קלארק נאבק בדומסדיי ומפסיד בקרב עד שהוא תופס את דומסדיי ומזנק סופר זינוק לתוך התחנה הגיאותרמית שמתפוצצת על שניהם. קלואי משלימה עם ג'יימי בדירה שהוא קנה לה כמתנת חתונה רק כדי שדיוויס יתקע בו מוט מתכת וינסה להרוג גם אותה. ג'יימי בשארית כוחותיו דוחף את דיוויס על מוט אחר ומת בזרועותיה של קלואי. קלארק צופה מרחוק בלוויה של ג'יימי ואז מגיע לדירה. הוא אומר לקלואי שהוא לא הצליח למצוא את לויס ושהוא הסיבה שג'יימי מת. קלואי מנסה לשכנע אותו להישאר איתה ולהחזיר את המיני ג'סטיס ליג שהתפרקה אבל קלארק אומר שהחלק האנושי שבו מסוכן ושקלארק קנט מת. הוא עוזב. באחוזה אורות סגולים מנחים את טס לאחד החלונות משם היא רואה את הכדור נפתח ויוצר בחצר האחוזה את הסמל של זוד כשבמרכזו עומדת דמות גבר ערומה שעל גביה סמל ארבעת המעוינים. הדמות קוראת לזוד.
בשבועות שלפני הפרק הזה יצאה ידיעה מההפקה שבפרק יהיה מוות אמיתי וסופי של אחת הדמויות ומוות מטפורי של דמות אחרת. בכל הספקולציות והתיאוריות אף אחד לא תיאר לעצמו שיהיה זה ג'יימי אולסון שימות. הרבה קיוו שזו תהיה קלואי. אני עצמי התלבטתי בין קלואי לטס שלדעתי ידעה יותר מדי. אף אחד לא העלה על דעתו שזה יהיה ג'יימי. ברגע שג'יימי גילה את האמת על קלארק (הסצנה היפה ביותר בפרק לדעתי) היה ברור שהוא ימות. כמה שהמוות של ג'יימי יהיה בעייתי בסדרה שדי הבהירה שמנסה להיצמד לקומיקס יותר מבעבר, מה שזעזע והכעיס רבים היה הגילוי בסוף שג'יימי הוא לא ג'יימי האייקוני שבקומיקס אלא סביר להניח שאחיו הגדול של ג'יימי האייקוני. צופים רבים הרגישו מרומים. במשך שלוש עונות גרמו לנו להאמין שזהו ג'יימי האייקוני רק כדי להרוג אותו ולחשוף ששמו הוא הנרי ג'יימס אולסון במקום ג'יימס ברתלימיאו אולסון. אני יישבתי את זה בכך שג'יימי של השלוש עונות האחרונות הוא מבחינתי ג'יימי ואליום 1, הגרסה הראשונה. זה עדיין היה תרגיל מלוכלך. הם ידעו ליצור אווירת דום מתקרב לגבי קלואי, למה לא יכלו לבנות בהדרגה את העובדה הזאת לגבי ג'יימי? הם עשו את זה רק במטרה לזעזע?
הבטחה נוספת שההפקה הבטיחה (וכאן לא מדובר בשמועה) היתה שכל אוהדי מערכת היחסים בין לויס לקלארק יצאו מהפרק מאושרים עד הגג, שזה יהיה הפיצוי הגדול לכל הטיפול השלומיאלי במערכת היחסים מאז 810. מה שקיבלנו הוא שיחה מאוד קצרה, כמעט חד צדדית, בין לויס לקלארק, שיחה בין לויס לRBB שיכלה להיות כתובה טוב יותר וזהו. לויס נמצאת בשלוש סצנות בפרק ואז היא נעלמת כשיותר מחצי פרק לפנינו. אריקה דורנס, כך מרגישים רבים מהמעריצים, מקופחת בקביעות כשמדובר בזמן מסך. וזה הכי מאכזב כשזה מגיע בעונה שהתמקדה בין היתר בהתקרבות בין קלארק ללויס והתחילה לבנות את המשולש האגדי לויס-קלארק-סופרמן.
הבעיה הגדולה השלישית שהיתה למעריצים עם הפרק נגעה להבטחה גדולה נוספת שלא מומשה - קרב הענקים בין קלארק לדומסדיי. לי היה ברור שיהיה קרב כלשהו, בכל סוף עונה יש קרב כלשהו, בין קלארק לדומסדיי אבל בהתחשב בכך שמדובר סמולוויל וזהו עדיין לא סופרמן לא ציפיתי לגדולות ונצורות. הקרב בין דומסדיי וסופרמן נמצא תמיד בבמה המרכזית, באור השמש הבוהק ומול עיני מיליוני תושבי מטרופוליס והעולם. לא ראיתי איך בעולם של סמולוויל בו יש לנו רק פרוטו-סופרמן שאף אחד מעולם לא פגש אותו ושהקהל הרחב פשוט לא מכיר יוכל להתרחש קרב שכזה. בקומיקס הקרב הזה נבנה במשך זמן רב. דומסדיי נמצא בעין המצלמה זמן רב, אנשים שמעו עליו, ההרס והקורבנות שלו מוכרים וידועים וחלקם הגדול בא מקרב גיבורי ארה"ב שמנסים לעצור אותו. סופרמן בשלב הזה נמצא במטרופוליס זמן רב, יש ראיונות איתו בדיילי פלאנט, הוא מציל אנשים על בסיס יומיומי, אנשים כותבים לו מכתבים כמו שהם כותבים לסנטה קלאוס או לאלוהים. דומסדיי מופיע רשמית בסמולוויל רק בפרק הזה ובלילה ולא לעיני המצלמות. הRBB הוא תמונה מטושטשת בעמוד הראשון של הדיילי פלאנט (לא לשווא קוראים לו Blur) ודמות אפלה עם גלימה אדומה שמעטים ממש ראו על גג אחד הבניינים. הבנאדם היחיד שדיבר איתו היא לויס והיא לא כתבה על זה בעיתון. קרב איתנים בין השניים פשוט לא הגיוני שיקרה בסמולוויל. כן, ההפקה בנתה את הצפיה לקרב הזה עוד לפני שהתחילה העונה והאמת היא שהספיק שזרקו את השם "דומסדיי" לחלל האוויר כדי לעלות את רמת הציפיות.
זה לגבי האכזבות הגדולות של הפרק.
הטיזר מעלה בעיה נוספת. בסמולוויל לא יודעים להתעסק במסעות זמן. או זה או שהם מחרבשים גם את זה כדי לקדם את העלילה. פרק 811 Legion הציג למעשה 3 קווי זמן. המקורי בו קלארק משתמש בגביש של ג'ון ג'ונס כדי להעביר את ברייניאק לפאנטום זון ובו קלואי נשארת בחיים ואין לנו מושג מה היה קורה לדומסדיי. השני בו בגלל שהפרסודר הרס את הגביש קלארק/הלגיון/מישהו הורג את קלואי ואיתה כנראה גם ברייניאק, שוב לא ברור מה היה קורה לדומסדיי והסופי בו קלארק בעזרת הלגיון מוציא את ברייניאק מקלואי, קלואי נשארת בחיים ודומסדיי בסופו של דבר נלחם וכנראה הורג את קלארק. זה לפי רוק מה שקורה. אבל לפי קו הזמן המקורי קלואי עדיין היתה נשארת בחיים ואם הקשר שלה עם דומסדיי נשאר בקו הזמן הסופי אין סיבה שהוא לא היה נשאר גם בקו הזמן המקורי. בקומיקס, ממה שזכור לי, מעולם לא השתמשו בקריפטונייט נגד דומסדיי, אפילו לא אחרי שהתברר שהוא קריפטוני (גזע אחר משל קלארק אבל עדיין קריפטוני). ואפילו אם קלואי לא היתה מתערבת ומנסה להרוג את דיוויס עם קריפטונייט (משהו שהוא ביקש ממנה לעשות ושלא היה רעיון שלה) קלארק לא היה יכול להשתמש בקריפטונייט נגדו וכל אחד אחר לא היה שורד מול דומסדיי. קלארק בכל מקרה לא היה מסכים להרוג את דיוויס והבעיה היתה נותרת בעינה. התחושה הראשונית שלי היתה שרוק מאשים את קלארק אבל אחרי ציפייה נוספת הגעתי למסקנה שהוא רק מסביר לו את השתלשלות האירועים. העובדה שהוא הבין שקלארק לא יתחרט על כך שהוא הציל את קלואי ובא מוכן עם הטבעת, מוכיחה לי את זה. קלארק אולי לא הצליח לשכנע את אוליבר לחזור לתלם אבל הלגיון לקחו ברצינות את המסר. רוק נותן לו פתרון שלא יהרוג את דיוויס או דומסדיי ויעביר את דומסדיי למקום בו ידעו לטפל בו. אבל קלארק למד מהוריו לקחת אחריות ודומסדיי הוא הבעיה שלו ולכן הטבעת מוכנסת לקופסא למשמרת וקלארק מפתח תוכנית אחרת. הוא מודע לתוצאות האפשריות ודואג לסגור קצוות פתוחים, לפחות כRBB בעזרת המכתב.
המכתב הוא תוספת נחמדה, הם השקיעו וכתבו אותו בסגנון של קלארק קנט מהקומיקס. הוא נוגע באותו הנושא - הגיבור שבכל אחד מאיתנו - שקלארק קנט במאמריו וכתבותיו תמיד מנסה להעביר. אחרי שקראתי את המכתב חיפשתי בקומיקס מאמר של "קלארק קנט". יש כאלה, הם נדירים, מאמרים של לויס מופיעים הרבה יותר והמכתב הזה תואם להם בסגנון ובמסר. רק כמה שהמכתב מרגש ומציג את סופרמן בצורה מרגשת ואוהדת יש לי בעיה קטנה עם זה. ממש קטנה. זה הרבה יותר מדי מוקדם בשביל קלארק לכתוב מכתבי פרידה למטרופוליס, העיר בקושי מכירה את ה RBB. זה לא שהוא לא יחסר אבל ההשפעה שלו לא עמוקה או משמעותית מספיק כרגע כדי שלמכתב יהיה את האפקט הרצוי. הם רצו להראות לנו איך קלארק מרגיש כלפי אנשי מטרופוליס בפרט והאנושות בפרט, לפחות בתחילת הפרק, כדי שהשיחה עם קלואי בסוף תהפוך לקונטרא המושלם אבל המכתב מופיע לזמן כה קצר בפרק שהצופים לא יכולים להיות מודעים בזמן אמיתי לתוכנו ורק צפיה נוספת ושימוש בכפתור ההשהיה יאפשרו לקרוא אותו.
לקלארק הרבה יותר קל להיות ה RBB (או סופרמן בקומיקס) מאשר להיות קלארק קנט. לקלארק קנט יש משפחה, חברים, עבודה, דדליינס, שקרים וסודות. הוא צריך להתמודד עם אנשים שמזלזלים בו כחלק מהפרסונה של קלארק קנט, עם האכזבות שהוא מנחיל בעקביות לפרי וויט (אליו הוא מתייחס כאב שני), הוא מאחר, הוא נעלם. כסופרמן הוא בעל הסמכות, המנהיג. הוא מתמודד עם סופרווילנס ומערכות היחסים איתם קצרות ולא דורשות השקעה מתמדת. הוויכוחים היחידים שיש לו הם עם גיבורים אחרים בייחוד באטמן. מערכות יחסים הם משהו שצריך לעבוד עליו. קלארק אומר לקלואי בסוף 701 Bizarro שלאהוב מישהו זה קשה. אהבה היא לא דבר שבא בקלות, מערכת יחסים זה משהו שצריך לעבוד עליו, להשקיע בו. לקלארק קל הרבה יותר להיפתח בפני לויס כRBB כי הסודות של הבלר הם חלק מובנה במערכת היחסים, זה מובן שיהיו לו סודות שהוא לא יוכל לחלוק עם לויס ובמערכת היחסים הזאת הוא קובע את החוקים. מערכת היחסים בין קלארק ללויס היא שונה, זאת מערכת יחסים בין שווים, זאת מערכת יחסים בין שני אנשים ושניהם צריכים לעבוד עליה ושניהם מגדירים אותה. אם לויס נפתחת בפניו היא מצפה שהוא יפתח בפניה. לויס לדעתי הפכה לכל כך חשובה עבור קלארק שהוא מרגיש שאם הוא יפתח את הפה וידבר איתה על מה שקורה בפנים הסכר ייפרץ והוא יספר לה הכל, כולל דברים שהוא נדר לעצמו שהוא לעולם לא יספר לאיש. לכן הקרירות שהוא מפגין כלפי לויס. אבל הרגשות שלו אליה עזים משהוא חשב וקשה לו עם המחשבה שהוא מכאיב לה ככה, שיכול להיות שזו השיחה האחרונה שלהם. הוא עושה מעשה מאוד אנוכי בכך שהוא בוחר לדבר איתה בטלפון ובקול מוסווה כRBB אבל כרגע זה כל מה שהוא מסוגל לו. שזה עצוב כל כך ולא הוגן לשניהם. באמצע הקרב עם דומסדיי, כשקלארק קולט איפה הוא נמצא והטלפון מצלצל הוא חושב על לויס ואם אנשים לא היו נפגעים סביבו הוא בטח היה ממהר לענות לטלפון. כשהוא מדבר בסוף הפרק עם קלואי, הוא שוב חושב דבר ראשון על לויס ועל כך שהיא נעלמה. בקומיקס יש קשת עלילתית בה חבר ילדות של קלארק קנט שיכול להקרין קרינת קריפטונייט יוצא למסע נקמה בקלארק קנט שלפי השקפתו זכה לכל תשומת הלב שהוא עצמו היה אמור לקבל, קלארק הוא ראש נבחרת האתלטיקה, ראש נבחרת הפוטבול והספורטאי מספר אחת בכל ענף שעסק בו והבחור הזה תמיד היה מספר 2. הוא מתחיל להרוג אנשים מסביב לקלארק, הסוכן הספרותי של קלארק, רופא העיניים וכן הלאה. סופרמן מצליח להכניס אותו לכלא שם הבחור מגלה שסופרמן וקלארק קנט הם אותו אדם והוא יוצא למלחמה כוללת בקלארק קנט. זה מגיע לידי כך שסופרמן יושב על צוק ומרחם על עצמו כי הוא בטוח שלויס, ג'יימי והוריו מתים. כשהוא מגלה שההורים שלו חיים הוא מתחבא איתם בכל מיני מקומות כשהבחור עוקב אחריו והורג כל אדם שהיה בקשר איתו. קלארק מצליח לתפוס את הבחור בסוף ובעקבות העימות בין הבחור לאביו, הבחור מוותר על מסע הנקם. אבל קלארק קנט נחשב למת בשלב הזה וסופרמן לא רואה שום סיבה להחזיר אותו לחיים. אפילו הקנטים לא מצליחים לשכנע אותו. לויס שמחפשת אחריהם לאורך כל ארה"ב משיגה אותם בסוף והיא זאת שמשכנעת את סופרמן שהוא זקוק לקלארק ממש כמו שהוא זקוק לסופרמן. כאן לויס איננה וקלארק לא ייצא לחפש את מרתה כדי שזו תגיד לו להתאפס על עצמו. העונה התחילה כשקלארק לבדו להיכשל או להצליח הוא ברשות עצמו וכשלויס איננה כדי לעגן אותו למציאות (חלק מהגדרת התפקיד לכל גרסה של לויס. במקרה אחד לויס של יקום אחד עגנה סופרמן של עולם אחר ועזרה לו לשאת בנטל) קלארק נסוג עוד יותר לתוך עצמו ומוותר בסוף הפרק על קלארק קנט ונצמד לקאל אל. נחזור לזה אחר כך.
דיוויס בפירוש מאוהב בקלואי, או חושב שהוא מאוהב בקלואי. היא אולי מתייחסת לצפייה בכוכבים כמעשה בין חברים אבל הסיפור שדיוויס מספר לה על פרספוני והאדס מרמז לכך שהוא רואה בכך יציאה, שקלואי יותר מחברה שלו. הסיפור של פרספוני והאדס שונה ממה שדיוויס מתאר וגם אין מערכת כוכבים שמסמלת את הסיפור הזה. פרספוני היתה ביתה של דמטר אלת החקלאות (שביוון העתיקה היתה מאוד חשובה. מה יותר חשוב מאלת החקלאות לקבוצת איכרים?). האדס אל השאול (לא נסיך האופל רק האל שאחראי לחיים שאחרי המוות) מתאהב בה ולפי המנהג באותם הימים חוטף אותה לשאול ומתחתן איתה (שזה יותר ממה שזאוס עושה למאהבות שלו). דמטר מתאבלת קשות על ביתה וקיץ כבד יורד על הארץ, בצורת קשה מאוד, היבולים מתים בשדה. זאוס לא יכול לשאת יותר את תפילות בני האדם ומנסה לגשר בין דמטר להאדס. הפשרה שמתקבלת היא שמחצית השנה פרספוני תבלה בשאול עם האדס - קיץ ובמחצית השנה השניה היא תבלה עם דמטר - חורף. (במזרח התיכון הקיץ זו התקופה המתה או שמעולם לא ביליתם באוגוסט בתל אביב?) אין כאן בחירה של פרספוני באופל, האדס הוא אמנם אחד משלושת האלים החזקים ביותר אבל הוא אל החיים שאחרי המוות שזה אומר גן העדן היווני וגם הגיהנום היווני. דיוויס איננו אל, הוא אפילו לא נסיך האופל. הוא פסיכופת שיש בתוכו מפלצת אפילו נוראית ממנו. זה שקלואי נאחזת בתקוות השווא שאת דיוויס שווה להציל ומעודדת את דיוויס להשלות את עצמו שהיא אוהבת אותו צורם מאוד. כצופה שראתה את כל מה שדיוויס עשה מפרק 815 ואילך קשה לי להבין על מה היא מבססת את האמון הרב שלה בו. העובדה שהוא החליט להתאבד לא הופך אותו בעיני לאדם טוב יותר. שלא אובן לא נכון, אני לא מאמינה בעונש המוות למרות שטיפוסים כמו דיוויס גורמים לי לתהות. דיוויס החליט להתאבד אחרי שהוא הרג עשרות אנשים ונתפס על ידי טס. הוא לא ביקש להתאבד אחרי שהוא קלט שהמפלצת בתוכו היא אמיתית ומתחזקת מרגע לרגע. הוא לא ביקש להתאבד אחרי שהוא הרג את לינדה לייק או אחרי שהוא הציג את ג'יימי כמטורף. אם טס לא היתה מפוצצת אותו ומספרת לו את כל הסיפור של וריטאס דיוויס קרוב לוודאי שהיה ממשיך להרוג עד שקלארק היה מתעמת איתו. ואז הוא היה הורג את קלארק. דיוויס משלה את עצמו שהוא וקלואי יוכלו לפרוש לבית קטן בנבכי אמריקה ולגדל כמה דומסדיי קטנים. רק כשהוא עומד בפני המיני ג'סטיס ליג שלא מוכנים לשחק במשחק שלו הוא מודה בפני קלואי באמת, אמת שהוא ידע אותה וסירב להודות בה לפחות מאז שהם ברחו ביחד. קלואי כנראה לא יודעת שהוא הרג את ניוטרון. ברגע שהיא קולטת שהוא שיקר לה וההבנה עד כמה הוא מסוכן (כנראה שהעובדה שהוא שבר את האזיקונים והצליח להעיף את בארט ודיינה במכה אחת רמזה לה על כך) היא ממהרת להפעיל את התוכנית של קלארק ומפצלת את דיוויס מדומסדיי ולעזאזל מה שאוליבר אומר. אם היה צורך באיזושהי הוכחה לכך שקלואי עושה את כל זה בשביל קלארק, הנה ההוכחה. זה עדיין לא פותר את קלואי בעיני מההתנהגות הצדקנית,
המתנשאת והמאשימה שהיא מפגינה כלפי קלארק כבר הרבה יותר מדי זמן. וממשיכה, דרך אגב, להפגין גם בסוף הפרק. אני לא חושבת שהיא התכוונה להאשים את קלארק במותו של ג'יימי כשהיא אמרה שהיא יודעת היטב מי הרג את ג'יימי. אולי אליסון מאק לא שיחקה את זה נכון, שזה מציב בשאלה את ההוראות של הבמאי. זה נשמע כאילו שהיא מאשימה את קלארק בכך אבל למה שהיא אמרה יכולות להיות שלוש פרשנויות שונות. המטרה של כל השיחה הזאת היתה לחזק את תחושת האשמה של קלארק ולדחוף אותו לעזוב. כל הרעיון שקלארק אשם במותו של ג'יימי, כל הרעיון שקלארק מאבד את האמונה שלו בטוב שבאנושות כל כך נוגד לאופי הדמות בכל כך הרבה רמות שהדרך היחידה לבצע את הרעיון הזה היא לכפות אותו על התסריט. קלואי לעולם לא היתה מתנהגת ככה כלפי קלארק. בעונה השישית כשקלארק מאשים את עצמו שוב במה שזוד עשה קלואי היא זאת שמצביעה בפניו על כך שלא היתה לו אופציה אחרת מלבד לעשות את מה שהוא עשה, שהוא לעולם לא היה יכול להרוג את לקס. אם הרעיון הזה לא היה נכפה על הדמות זה בדיוק מה שקלואי היתה אומרת לקלארק גם עכשיו. אולי היה זה מקומה של לויס להגיד את הדברים האלה אבל לויס לא כאן וקלואי כן. וקלואי מכירה את קלארק ויודעת היטב את ההשפעה שתהיה לדבריה עליו. השיחה שהיתה בינה לבין ג'יימי היתה השיחה שאמורה ליישר את ההדורים עבור קלואי, להציב אותה בתפקיד הקדושה המעונה. היא מאבדת כביכול הכל, את ג'יימי, את דיוויס, את קלארק, את לויס ואת תפקידה כווטשטאואר. אבל בעיני, ובעיני רבים, היא לא ראויה לכבוד. היא שקרה והסתירה סודות שהיא לא היתה צריכה להסתיר, היא הלכה רחוק מדי והרגה את סבסטיאן קיין, היא הגנה על דיוויס שלא היה ראוי לכך גם מול ג'יימי שהיה בעלה. אפשר להסביר את הכל בכך שהיא עשתה את זה כדי להגן על האנשים מסביבה אבל היא היתה הסיבה האמיתית לכך שדיוויס הרג את ג'יימי והיא נותנת לקלארק לעזוב בלי לתקן אצלו את התחושה שהוא אשם בכל. נכון ששום דבר שהיא היתה אומרת לקלארק לא היה משנה בשלב זה את התוצאה אבל זה היה מראה לנו לפחות שהיא לוקחת אחריות לתוצאות מעשיה, שהיא מצטערת על מה שקרה, שהיא מכה על חטא. אני רוצה שקלואי תישאר לבד, אני רוצה שהיא תכשל בנסיונה להחזיר את המיני ג'סטיס ליג. אני רוצה שקלארק יהיה זה שיבנה את המיני ג'סטיס ליג מחדש על בסיס טוב יותר, מוצק יותר, מוסרי יותר. (אני קוראת לזה מיני ג'סטיס ליג כי וונדר וומן ובאטמן לא חברים בה ובגלל שכרגע יש בה 5-6 חברים בלבד)
ואם כבר מדברים על המיני ג'סטיס ליג... אני מקווה שאוליבר למד את הלקח. הבין שהמטרה לא מקדשת את כל האמצעים ושהאגו שלו הוא זה שעמד בדרך ולא זה של קלארק. האם אוליבר הבחין בקלארק בלוויה? אם כן, אני מקווה שהוא מבין איזה מחיר קלארק משלם עכשיו בגלל העקשנות קשת העורף של אוליבר, שקלארק איבד המון מהאמונה שלו, מהאור שהנחה אותו במשך שנים, מהבטחון שהוא עושה את הדבר הנכון. אני מקווה שהוא מבין שהוא אחראי במידה רבה לאופל שעוטף כרגע את קלארק, לקור שילווה את צעדיו בהמשך. האמת היא שאני מקווה שאוליבר לא ראה את קלארק, אני לא חושבת שהוא ראוי לתחושת ההקלה בידיעה שלפחות קלארק לא מת בעקבות המעשים שלו. אני מקווה שהמוות של ג'יימי ושל עשרות האנשים שדומסדיי הרג עד שקלארק מצא אותו רובצים בכבדות על מצפונו.
קלואי אמרה לקלארק שאוליבר, בארט ודיינה נעלמו אחרי הלוויה. ההבנה של גודל המחיר שג'יימי שילם על כך שהם לא בטחו בקלארק, שהם העדיפו את הדרך הקלה גרמה להם לפקפק בכך שהם ראויים להיות גיבורים.
היה זה צדק פואטי שג'יימי הוא זה שהרג את דיוויס. ג'יימי שהיה הקורבן הגדול ביותר של דיוויס. דיוויס כדומסדיי כמעט הרג אותו בחתונה. דיוויס ניסה לגרום לו לחשוב שאיבד את שפיות דעתו. דיוויס גזל ממנו את קלואי. בגלל מעשיו של דיוויס, ג'יימי התדרדר למסע הרס עצמי שכלל איבוד העבודה שלו והתמכרות לגלולות.
קלארק הוא זה שמשחרר את ג'יימי בכך שהוא מודה בפניו באמת ומביע את הערכתו לג'יימי על כך שהוא זיהה את האמת לגבי קלארק ולגבי דיוויס. אוליבר כבר אמר לג'יימי שהוא היה הראשון שזיהה את דיוויס כרוצח אבל קלארק הוא זה שנותן לג'יימי את התחושה ששמו טוהר ושהוא ראוי לאמון הרב שקלארק נותן בו. ג'יימי הוא הגיבור האמיתי של הפרק וזה לא משנה אם הוא ג'יימי האיקוני או לא. הוא היחיד שידיו נקיות, היחיד שסמך לאורך כל העונה על האינסטינקטים שלו לגבי קלארק ולגבי דיוויס והוא זה שראוי לכבוד הגדול ביותר.
מה יש לטס נגד לויס? למרות כל העדויות שמורות על כך שהכדור פרץ החוצה מהכספת היא בטוחה נגד כל הגיון שלויס גנבה את הכדור. למה? בתחילת העונה, ב 807 היא היתה בטוחה שלויס גנבה את הגביש. למה? לא ברור. היא מתייחסת בזלזול לאינטליגנציה שלה כמעט מהרגע הראשון למרות שלקס בעצמו עשה כמיטב יכולתו להפנות את תשומת ליבה למקום אחר כדי שהיא לא תחשוף את הסודות שלו ושגבריאל גרנט הזהיר את לקס שללויס יש נטיה לחפש מטבע ולמצוא את הגביע הקדוש. ובכל זאת בכל מפגש בינהן טס מזלזלת בלויס ובאינטליגנציה שלה. למה להכות את לויס? לא יכול להיות שטס כל כך מקנאה לאוליבר או שמא זו אותה פנטיות שהיא הפגינה בפרק הקודם.
הדמות שמופיעה במרכז הסמל של זוד בסוף הפרק שעל גבה סמל ארבעת המעוינים היא זוד לפי ההודעה של ההפקה. הסמל הופיע על שני הכדורים גם זה שלקס השתמש בו כדי להרוס את המצודה וגם בזה שדיבר עם טס וכנראה שגם השפיע עליה מנטלית.
סיימנו את העונה כשהמיני ג'סטיס ליג מפורקת, קלארק נוטש את הצד האנושי שבו כדי להיות גיבור טוב יותר, לויס נעלמה בנבכי הזמן וזוד חזר.
6.5 חלונות ויטראז' צבעוניים מתוך 10 אפשריים.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה