
תקציר הפרק בקיצור נמרץ: דיוויס ממשיך לרצוח את מי שהוא מגדיר כפושע ומתחילים להבחין בכך למרות שאף אחד לא יודע איפה הגופות (טוב, אף אחד מלבד דיוויס וטס). קלארק מתחיל לחקור את העניין, לויס נעלמה לאנשהו. טס, כנראה בעקבות התיקיה שג'יימי השאיר לה על השולחן ב 816, מגיעה למסקנה שדיוויס הוא רוצח מסוכן, שותלת פצצה במכונית שלו ומפעילה את הפצצה בדיוק כשהוא יושב בניחותא במכונית אחרי שקבר עוד גופה משוסעת בשדה כלשהו. קלארק מתעמת עם קלואי לגבי היחסים המתחממים במהירות בינה לבין דיוויס כאשר בטלוויזיה יש דיווח על המכונית שננטשה. כשהם מגיעים לשם קלארק מזהה את השדה כשדה שהחללית שלו נחתה (כנראה שדה שוסטר), בודק את הקרקע ומגלה עשרות ואולי מאות גופות. טס בינתיים מחזיקה בדיוויס באחוזה כשהוא חבוש כולו אבל חי ומתחילה לספר לו את הסיפור של וריטס והמערות. דיוויס מתחיל להיזכר ב"ילדות" שלו ובמקרה הראשון שהוא נתקל בקריפטונייט. דיוויס נמלט מהאחוזה אל קרן איזיס ומבקש מקלואי לעזור לו למות. קלארק מוצא אותם באחת המעבדות של ד"ר גרול בה מוצב כלוב קריפטונייט גדול. דיוויס כלוא בפנים וקלואי ליד המנופים ולא מסוגלת להפעיל אותם. קלארק מנסה לשכנע את דיוויס לא לוותר, מאשים את עצמו בילדות הקשה של דיוויס אבל דיוויס מתחיל להשתנות לדומסדיי וקלואי מפעילה את המנוף שמתחיל למלא את הכלוב בקריפטונייט נוזלי. דיוויס נשכב על הקרקע ומת למחאותיו של קלארק. אוליבר דואג להעלים את הגופה וקלארק מתעמת עם טס באסם בנוגע לייעודו.
לאורך כל עונה השמינית יש לנו אזכורים ללא סוף לעונות הקודמות. הפרק הזה מנסה להמציא את הסיפור מחדש. המצאה מחדש של סיפור היא לא דבר חדש, עושים את זה כל הזמן בקומיקס. כשזה קורה בקומיקס זה בדרך כלל קורה אחרי אירוע שמשנה את המצב. נגיד ניסיון למחוק את היקום ואז יצירתו מחדש או ניסיון לחדש דמות כלשהי. למארוול, למשל, יש כמה סיפורי מקור לקפטן אמריקה. קפטן אמריקה המקורי נעדר ונחשב למת במהלך מלחמת העולם השניה. כשהם החליטו להחזיר אותו בסוף שנות ה-90 הם יישבו את שאר הסיפורים בכך שהם טענו שכל קפטן אמריקה הוא אדם אחר, במקרה מסיים זה אפילו היה מעריץ מטורף של קפטן אמריקה שעשה הכל כדי להיות דומה לו כולל ניתוח פלסטי. אני מסבירה את זה כדי להבהיר שאין לי בעיה עם המצאה מחדש כל עוד היא נעשית נכון ובפרק הזה היה נעשתה בצורה גרועה ומאולצת.
נתחיל בהתחלה, בהגעה של דיוויס לכדור הארץ כנוסע סמוי על החללית של קלארק. אף אחד לא הסביר איך זה אפשרי. לא ב 718 ולא ב 808 הסבירו איך היתה לברייניאק או לבני הזוג זוד גישה לחללית.
ב 808 דיוויס אומר לקלואי שהוא לא מצא שום מידע על שלוש השנים הראשונות של חייו, מה שנשמע אז מאוד הגיוני כי זה הזמן שלקח לחללית של קלארק להגיע ואם הוא הגיע עם החללית אז באמת שלוש השנים הראשונות של חייו יהיו ריקות אבל בפרק הזה כשדיוויס מופיע הוא לא בן 3 כמו קלארק הוא בן גילו של לקס. לקס היה בן 9 במטר המטאורים הראשון, הוא אומר את זה בפרק הראשון. אז מה קרה? ליונל נטש את דיוויס איפשהו אבל טרח ומילא את שש השנים הקודמות לחייו בניירת?
בפרק 320 Talisman לינול מוצא סכין מיוחדת במערות שנותנת לאוחז בה כוחות קריפטוניים, סכין שאמורה להתרסק עם סאגיט, האויב של נומן, יגע בה. בסוף הפרק יש מאבק בין לקס וליונל על הסכין, לא ברור מי מהם נגע בה אבל הסכין מתרסקת לאבק. הטענה אז היתה שלקס הוא סאגיט וקלארק הוא נומן. טענה נבעה מכך שהשניים היו חברים קרובים שעתידים להיות אויבים מרים ממש כמו בנבואה. טס טוענת בפרק שלינול ולקס היה כל כך עסוקים במאבקי שליטה שהם פספסו לחלוטין את הנוסע. היא אומרת לדיוויס שלדעתה הוא סאגיט. הפתרון של ההפקה כדי ליישב את זה עם הנבואה - קלארק קורא לדיוויס "אחי הקריפטוני". :-/
אנחנו יודעים שהציורים במערה הם לא תמיד מה שהם נראים, כמו הציור שכולם חשבו שהוא הכתרה אבל בעונה השביעית בפרק 719 זהו ג'יימי שמסביר לקלואי שמדובר בקורבן אנושי. יכול להיות שלמפלצת הדו ראשית יש כמה משמעויות. אחת - קלארק ולקס יהיו אויבים כפי שאנחנו יודעים שאמור לקרות. שתיים - יצור בעל שתי אישיות ילחם בעצמו וזה יכול להיות קלארק שילחם בצד הקריפטוני שבו או דיוויס ילחם בדומסדיי. ההפקה מנסה להגיד לנו שהאפשרות השלישית היא הנכונה - קלארק ודיוויס הם הראשים של המפלצת.
אני מתחילה לחשוב ששתי קבוצות של אנשים עשו את העונה הזאת. את המחצית הראשונה, עד וכולל פרק 810 עשתה קבוצה אחת בוא נקרא לה "צוות נמן" ומפרק 811 פועלת הקבוצה השניה "צוות סאגיט". המפלצת הדו ראשית :-)
כשקלארק מדבר עם קלואי אחרי שהם מגלים את הגופות היא מודה שג'יימי צדק ואחר כך כשדיוויס מבקש ממנה שתהרוג אותו היא אומרת שהיא לא אוהבת אותו. קלואי בסוף באמת הורגת את דיוויס אבל היא גם נועלת את עצמה איתו במרתף של הטאלון. היו דיונים לוהטים למה היא עשתה את זה. לא היה לי ברור אז אבל אני חושבת שהיא עושה את זה בשביל קלארק. אני חושבת שזו החלטה מטופשת שהיא עתידה להתחרט עליה (כמה שקלואי מסוגלת לחרטה בעונה הזאת). יש דרכים טובות יותר להגן על קלארק מדיוויס.
זה מוביל אותי לטס. תמיד ראיתי בטס מישהי הגיונית והרבה יותר מחושבת וקרה מלקס. היא משיגה מאוליבר בדיוק מה שהיא רוצה, עובדת בצורה הגיונית ומדעית כדי להשיג את מטרותיה, יודעת בדיוק איך לגשת לבת' ולשכנע אותה להצטרף לארגון שהיא מקימה. לכן כל החיבור שלה לוריטס ולנבואה, כל הגישה שלה כאילו קלארק הוא משיח, כל ההתנהגות שמזכירה חברות בכת, הכל נראה לי נורא מוזר ולחלוטין לא מתאים לה. אם דיוויס הוא רוצח סידרתי למה היא לא מדווחת למשטרה? או אולי מנסה לגייס אותו לשרות הארגון שלה? קלארק במילא עלה על הסיפור בתחילת הפרק למה לא לחשוף את הסיפור כולו ואת אוזלת היד של משטרת מטרופוליס על דפי העיתון? זה בדיוק סוג הסיפורים שמוכרים עיתונים. למה לנסות להרוג אותו? כשראיתי את הפרק שכחתי את האזהרה שג'יימי השאיר לה על השולחן ולא הצלחתי להבין למה היא רודפת את דיוויס. אבל פה זה יותר מהשתלת פצצה במכונית, היא עקבה אחריו למקום בו הוא קובר את הגופות. היא ידעה מה הוא מסתיר בקרקע, למה לא לחשוף את זה בפומבי? למה להיות ויג'לנטי ולהרוג אותו בעצמה? הוא לא קשור ללות'רקורפ בשום צורה שהיא, אין לה שום אינטרס לשמור את זה בסוד. חוץ מכמובן הניסיון של ההפקה להמציא מחדש את הסיפור. מאולץ כבר אמרתי?
ואחרי שהיא מבינה את האמת על דיוויס ומתוך כך את חשיבותו בהבאתו של קלארק הגיבור אל האור היא הופכת לאישה דתית שמאמינה בישו. יותר מדי, הרבה יותר מדי דת בעונה הזאת.
יש לי גם בעיה רצינית עם שינוי הסיפור של סופרמן. סופרמן הוא גיבור על בלי סיפור מקור מחשל. הוריו לא נרצחו מול עיניו כמו ברוס ווין, הוא לא נסחף לאי בודד ונאלץ ללמוד לשרוד כמו אוליבר קווין, הוא לא קיבל את היכולות שלו מכוח מסתורי כלשהו כמו בארי אלן/וולי ווסט או האל ג'ורדן, הוא לא הופך לגיבור אחרי עוול נורא שנעשה לו כמו מאט מארדוק, לא עוקץ אותו עכביש קריפטוני כמו פיטר פרקר. הוא גדל עם כוחות ובחר בחירה מודעת לעזור לאנשים, האויבים הגיעו אחר כך. זה התחיל בפרק 803 עם העימות עם אולי שטען שקלארק לא פגש את האי שלו עדיין אבל השינוי בסיפור בא לידי ביטוי בפרק הזה. לפתע, קלארק צריך להביס את דיוויס כדי להיות גיבור, צוות סאגיט בפעולה שוב. קלארק הוא כבר גיבור, אולי הוא עדיין לא סופרמן אבל הוא כבר גיבור. אלא אם כן מצפים מאיתנו להתעלם מ 807, 812, 815 ו 817 שבהם הRBB מופיע. לפתע קלארק הוא ישו שזקוק ליהודה-דיוויס כדי להיות המושיע שהעולם מייחל לו.
דיוויס והמאבק הפנימי שלו. איזה מאבק פנימי בדיוק? אה, כן, זה שההפקה טוענת שפועל בינו לבין דומסדיי. בפלאשבאק הראשון אנחנו רואים את דיוויס הצעיר רועד ומפוחד נוצר מתוך העיסה הירוקה שבקקון שממנו הגיע. הוא רואה את הקנטים אוספים את קל-אל הצעיר בזרועותיהם ולוקחים אותו ואת החללית ממקום הנחיתה. אם דיוויס כל כך מבולבל למה הוא לא מושך את תשומת ליבם של שני האנשים שמסמלים את החום והאהבה והקבלה ללא תנאי שהורים אמורים להעניק לילדם, הם בטח יתנו לו גם חיבוק, יעטפו אותו בשמיכה כחולה ודיוויס וקלארק יגדלו כשני אחים בחווה מבודדת בקנזס. כן, בטח.
דיוויס מחליט לברוח לכיוון השני ונתפס ע"י אנשי לינול לות'ר שכולאים אותו בחדר באחוזה ומבצעים בו בדיקות. לקס הצעיר, מתאושש מהטראומה שעבר משחק עם הציפור שלו שבוחרת, הטיפשה, לעוף לתוך החדר הנעול בו נמצא דיוויס. לקס לא מתרשם מהעובדה שהחדר נעול, פותח את הדלת ותוך חמש שניות הוא ודיוויס החברים הכי טובים שיכולים להיות. הציפור המתה שמפרקתה שבורה מונחת נשכחת על אדן החלון. (מלבד המחוות לקומיקס ולסרט המצויר סופרמן-דומסדיי שבהם דומסדיי הורג כל דבר חי שהוא רואה כולל ציפורים וחיות יער, יש כאן משהו נוסף. אחד הסימנים המוקדמים לאישיות פסיכוטית הוא התעללות בבעלי חיים בילדות, בדרך כלל חתולים וכלבים אבל גם ציפורים יכולות להיות קורבנות.)
לקס מלהק את עצמו כסנט ג'ורג' ואת דיוויס כדרקון שאותו הוא כמובן הורג ואז פותח את הקופסא שכביכול עשויה מהשריון של סנט ג'ורג', חושף את הקריפטונייט וכמעט הורג באמת את דיוויס. מה שנותן לדיוויס בהווה את הרעיון הגאוני שלהרוג את עצמו עם קריפטונייט.
טס טוענת שלינול איבד עניין בדיוויס ברגע שהוא שמע שהקנטים מאמצים את הילד הקטן שהוא ראה במכונית איתם. כשמסתכלים על האירועים בין הקנטים ולינול בתקופה ההיא (אירועים שאנחנו יודעים עליהם מנקודת המבט של ג'ונתן בפרק 207 lineage) אני תוהה האם לינול לא היה צריך לנקוט בגישה שונה לחלוטין עם הקנטים כדי שיוכל להמשיך להשגיח על קלארק. אנשיו של לינול לקחו את הילד בן התשע ופשוט זרקו אותו באיזשהו מקום. רק שדומסדיי ממה שאנחנו רואים לא קיבל את זה בשתיקה ורצח אותם. נשאלת השאלה, האם לינול לא חשד במשהו כשהאנשים שלו נרצחו? אני בתור מרשעת עם נטיות מגלומניות הייתי מיד בודקת מה קרה שם אבל לינול הסתפק בלהעלם עם לקס למטרופוליס למשך 12 השנים הבאות. וריטס היתה מאוד חשובה לו כנראה.
הם מנסים להראות לנו כבר כמה פרקים כמה דיוויס מתענה בגלל מעשיו של דומסדיי, בגלל המפלצת שבפנים. העניין הוא שאני לא קונה את זה. אני מכירה דמויות שנמצאות במצב דומה, שנאבקות בצד אפל ודיוויס פשוט לא משכנע אותי. זה לא השחקן, זה התסריט. תשוו את דיוויס לאנג'ל, לגלורי, לג'ון קרייטון בסוף עונה 2 של פארסקייפ, לגד בארץ-ים, לגיבורים ספרותיים שונים. דיוויס פשוט לא משכנע כמישהו שמתחולל בו מאבק פנימי, חוץ מהרצח של לינדה לייק שהיה נקודת מפנה, הוא לא מתנהג כמו מישהו שיש בו מפלצת שהוא רוצה להתפטר ממנה. בתחילת העונה הוא מנסה לחשוף את המסתורין שאופף את חייו, הוא אפילו חושד בעצמו שהוא רוצח סידרתי אבל מרגע שילד-הצללים לוקח על עצמו את האשמה דיוויס נוסע באמבולנס שלו וממשיך בחייו. יש צורך בהופעתה של פיורה כדי שהוא יבין שיש בו צד אפל ומסוכן באמת ולא רק מטפורית. אבל דיוויס הרבה יותר מחובר לדומסדיי ממה שמנסים להראות לנו. הוא זה שמחליט את מי לרצוח. כשהוא פורץ לחתונה של קלואי דומסדיי אומר את המילה היחידה עד עכשיו "קלואי", אולי הוא היה חוטף את קלואי בכל מקרה בגלל ההשפעה של ברייניאק אבל הוא אמר "קלואי" בגלל הרגשות של דיוויס. אמרתי כבר שהרצח של לינדה לייק היה של דיוויס לא של דומסדיי. היה זה דיוויס שחשש לעצמו שהרג אותה. ובפרק 816 היה זה דיוויס שכדי להגן על סדרת הרציחות שלו, ניסה לערער את ג'יימי ולהטריף עליו את דעתו. דומסדיי לא מספיק מפותח מכדי לתכנן מזימה כזאת. אולי לפני 808 הוא נאבק בצד אפל וב 810 קיבל שיש בו צד אפל הרי שב 815 הוא כבר הצטרף לצד הזה. לפי האירועים שמתוארים בפרק הזה, הצד האפל שבדיוויס, ואני לא מדברת על דומסדיי, התקיים מאז ומעולם ואם נסתכל על כל הפלאשבאקים שבפרק הרי שהמזל הגדול של כולם היה שהקנטים מצאו את קל-אל כשהם מצאו. הילד הציל את חייו כשיצא לשוטט מהחללית ומצא את הטנדר ההפוך של הקנטים. אם הוא היה נשאר בחללית, דומסדיי היה הורג אותו כבר אז.
למה להתעקש ולהציג את דיוויס כאישיות בפני עצמו כאשר פיורה ב 808 טוענת שדיוויס הוא רק קליפה, מעטה חיצוני שמיועד לאפשר לדומסדיי להשתלב בחברה האנושית.
הם באמת היו צריכים להתפתל כמו בייגל הפעם כדי לגרום לקלארק להרגיש אשמה על גורלו של דיוויס. מתי הם יפסיקו עם זה? למה קלארק צריך להרגיש אשם תמיד? איך בדיוק זאת אשמתו של קלארק שלדיוויס היתה ילדות נוראה? זה כמו שהקורבן יגיד לרוצח "אני מצטער שהדם שלי ילכלך לך את הבגדים, אני מוכן לשלם על הניקוי יבש".
הפרק היה מקבל ציון הרבה יותר גבוה אם לא היתה ההמצאה מחדש כל כך מאולצת וסותרת כל כך הרבה דברים אחרים וכל זה רק בגלל שמנסים לדחוס פנימה דמות נוספת, אם לא היה נכנס כל האלמנט הדתי והדמות של טס לא היתה משתנה בצורה כל כך דרסטית ללא סימנים מוקדמים, אם קלארק לא היה מאשים את עצמו סתם שוב.
6 כלובי קריפטונייט מתוך 10 אפשריים. וזה רק בגלל השילוב המאוד מוצלח של סצנות ישנות עם חדשות כדי לתת נקודת מבט חדשה על אירועים.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה