
תקציר הפרק: לויס מרגישה מתוסכלת. היא לא מצליחה להיכנס לנשף אדוארד ר. מורו של אגודת העיתונאים (בעיקר בגלל שהיא לא חברה באגודה הזאת), היא מזמן לא פרסמה סיפור בעמוד הראשון (מעל הקפל) והכי חשוב מבחינתה ה RBB לא ענה להזמנה שלה לראיון. לויס נדלקה על הRBB כבר בפרק 807 והיא ניחשה בוודאי שהוא הציל אותה כבר יותר מפעמים. כאשר קלואי מותקפת על ידי גנבי מכונית, לויס מחזירה מלחמה ובאימפולסיביות מסוימת מכריזה על עצמה כ"סטילטו". היא מחליטה לנצל את ה"גיבורה" החדשה בעיר כדי לבצע שני מטרות: האחת, להחזיר את שמה לעמוד הראשון והשניה לחדור לקבוצה הסגורה וקמוצת הפה של גיבורי-העל במטרה להשיג את הסקופ עם הRBB. היא מגייסת את ג'יימי כצלם, מכינה לעצמה חליפת עור צמודה ושחורה ונצמדת לסורק המשטרתי של קלארק. כאשר מדווחים בסורק על שוד בחנות תכשיטים, לויס ממהרת לשם רק כדי לגלות שהRBB כבר היה והלך ושקלארק מחכה לה בסמטה. קלארק מחפש את סטילטו בתקווה למצוא את הגנבים שגנבו יחד עם הרכב גם את המחשב של קלואי ובו מידע מסווג על המיני ג'סטיס ליג. קלארק מחזיר את לויס למציאות ושולח אותה לוודא שהסיפור של סטילטו לא יראה אור, בזמן שהוא ממשיך לחפש את הגנבים. הגנבים הם חלק מכנופיה שמנסה להדפיס כסף מזויף שבדיו יש קריפטונייט. קלארק שפורץ למחבוא שלהם, הצמוד לאס אוף קלאב, נחלש מאוד. קלארק מתמוטט לרצפה ומבחין בג'יימי המעולף לא הרחק ממנו. לויס שהגיעה למועדון במטרה למצוא את ג'יימי העובד שם כברמן, רואה דרך חלון הגג את מה שקורה, קופצת פנימה ומרחיקה את מנהיים מקלארק. מנהיים מנסה לנצל את ההזדמנות ולירות בסטילטו אבל קלארק קופץ בין הכדור ללויס ומציל את חיה לא מבלי להיפגע בעצמו מהכדור. לויס וג'יימי מצליחים בכוחות משותפים לנטרל את ברונו ולהוציא את קלארק משם. לויס מבטיחה לא להתחזות יותר לגיבורת על ומקבלת שיחת טלפון מהRBB.
הבעיה העיקרית שהיתה לאנשים עם הפרק – לויס מתחזה לגיבורת-על כדי להשיג סיפור. אני לא הולכת להגן על ההחלטה הזאת, לויס בעצמה ידעה שזו טעות אחרת היא היתה מספרת הכל לקלארק ברגע שהוא נכנס למערכת ושאל אותה לגבי סטילטו. היא ידעה שזו טעות והיא ידעה שקלארק לא ייתן לה להתחמק מזה בשלום ולכן היא לא סיפרה לו. וכמה שסקסית סטילטו אולי נראתה, דאגו להראות לנו שלויס עושה את זה לא נכון. הנעליים עם העקבים הגבוהים מכאיבות לה, חליפת העור חורקת והכינוי יכול להשתמע לשני פנים. לפחות לויס הצילה את עצמה מלהיות לחלוטין מגוחכת ולהדביק S גדולה (ובטח בצהוב) על החזה. בנוסף, קלארק במבט אחד מזהה שזו היא. לטענתו אפילו עם שק על הראש הוא יזהה אותה.
לויס בקומיקס עושה הרבה דברים שמסכנים אותה כדי להשיג סיפור אבל היא לא ממציאה סיפורים. למעשה, אף גירסה של לויס לא עושה דברים בסגנון. לויס מ"לויס וקלארק" אולי תגנוב סיפורים מכתבים אחרים (וגם זה קרה רק בפרק אחד) אבל היא לא תמציא סיפור. הלויס-יות הן בדרך כלל עיתונאיות מאוד אמיצות, מאוד קשוחות והכי חשוב בעלות יושרה. להגנתה של לויס של סמולוויל יאמר שהיא עדיין מתפתחת והיא מאוד מאוד מאוד קרובה ללויס שאני מכירה ואוהבת מהקומיקס, זאת שמצליחה להשיג את הסיפור כמעט בכל מחיר. לויס כבר עכשיו מוכנה לוותר על סיפור גדול רק כדי לעמוד לצידו של אדם שהיא מעריכה. היא מסתירה את הסוד של אוליבר כבר יותר משנה, אם היא באמת היתה כל כך חסרת יושרה היא היתה חושפת את האמת על הגרין ארו (ואנחנו היינו קוראים לה לינדה לייק). בסדרה המצוירת של סופרמן (סוף שנות ה-90') לויס מתחילה להתייאש מכך שהיחסים בינה לבין סופרמן יתקדמו לאנשהו מלבד שיחות קצרות ומקוטעות כשהוא מציל אותה ומי מופיע במטרופוליס אם לא ברוס ווין. ברוס מתחיל עם לויס מיד כשהוא יורד מהמטוס, הוא רוצה לדעת איך להשיג את סופרמן אבל נשבה לחלוטין בקסמה. לויס שוקלת ברצינות לעבור לדיילי פלאנט בגוטהם. רובוט ענק רודף אחרי באטמן (הוא הצליח להרגיז גם את הג'וקר וגם את לקס לות'ר :-)) והוא ממהר לדיילי פלאנט רק כדי לגלות שלויס לבדה שם. במהלך הקרב עם הרובוט הגלימה שלו נתפסת במכונת דפוס והזהות שלו נחשפת בפני לויס. בדירה שלה, כשהיא מטפלת בפציעות שלו, לויס מביעה את תסכולה בקול "אני יושבת על הסיפור הגדול ביותר ואין שום דבר שאני יכולה לעשות בעניין".
אז לויס שלנו עדיין צעירה, עדיין לומדת (ולזכותה יאמר שהיא אכן לומדת ולומדת מהר) וממש כמו שקלארק, לאנה וקלואי עושים טעויות גם לויס עושה ובוודאי תעשה אותן. זאת אחת הדמויות הבודדות בסמולוויל שממש לומדת מהטעויות שלה ולא חוזרת עליהן. החל מהעונה השישית לויס ממש מתפתחת ומתבגרת ומשתפרת, אני כבר משתוקקת לראות אותה עושה את כל הדברים שהיא עושה בקומיקס.
זהו אחד מהפרקים הבודדים שעוסקים בלויס ושבהם היא במרכז העניינים (הפרקים האחרים: 416 Lucy והפרק 709 Gemini) והעלילה שלויס פותחת בה מצליחה להשתלב עם סיפוריהם וחיי

מצד שני, העלילה הזאת בעייתית. האם המאמר על סטילטו פורסם בכלל? שמעתי דיעות לשני הכיוונים. קלארק שולח את לויס להרוג את הסיפור והוא לא היה יכול לעשות את זה עם הסיפור כבר פורסם. אבל אם הסיפור לא פורסם מאיפה שמעו המעריצים באתר על סטילטו. ברונו שמע עליה מהחבר שלו אבל מאיפה המעריצים שמעו עליה? קראתי דיעה שהמעריצים של ה RBB הם כמו המעריצים באתרים כמו קריפטונייט ומצליחים למצוא פיסות מידע איזוטריות באמצעים מיסתוריים. אולי, אבל מה גרם לברונו לחשוב שהתמונות שג'יימי צילם הם של סטיילטו? בנוסף, זה לחלוטין לא מתאים לקלואי להשאיר את המחשב שלה במכונית או להתעסק עם מידע מסווג מבלי שהוא יהיה מאובטח בכל דרך אפשרית.
ג'יימי ממשיך להתדרדר במסלול ההרס העצמי שהוא התחיל בו בפרק 816. הוא עובד כברמן רק כמה ימים וכבר מבקש מקדמה. הוא משתמש בכסף מזויף כדי לקנות סמים והוא מתגרה בברונו כאילו מבקש מכות רצח. מצד שני, הוא מגן על לויס פעמיים ועוזר לה להוציא את קלארק מהחדר ההוא. הוא עדיין לא אבוד. הוא לא מקל על לויס בעניין סטילטו ואולי אם הוא לא היה כל כך כועס הוא היה מתעקש יותר. כשאני חושבת על ההתנהגות של ג'יימי במחצית הראשונה של העונה ומשווה את לכך את ההתנהגות שלו במחצית הזאת של העונה אני חייבת להודות שג'יימי הרבה יותר בוגר, הרבה יותר בטוח בעצמו, הרבה יותר כועס. רק שכמה שארצה הוא כבר מזמן לא הג'יימי שאני מכירה מהקומיקס.
קלואי מתחילה לשלם עכשיו את המחיר על ההחלטות שלה. כעת יש לה דם על הידיים ולא רק מטאפורית. ממש כמו שג'יימי דוחף את עצמו למסע של הרס עצמי, קלואי דוחפת את עצמה לבדידות וניכור. כמה שיהיו מניעיה טהורים ההחלטה להסתיר את דיוויס מקלארק היתה מוטעת ותוביל לצרות. אמרתי כבר ב 814 שנמאס לי שהתירוץ של "אני עושה את זה לטובת קלארק." אוטומטית מזכה אנשים מכל דברים שהם עושים רע ככל שיהיה, המקרה הזה לא שונה. ברור בפרק שהלחץ והמתח שבהסתרת רוצח סידרתי פסיכופט במרתף של הטאלון מכבידים עליה מאוד. זאת ההתפרקות שלה אחרי שהיא מתפטרת מהגופה של הבריון, אלו הדמעות בעיניה כשהיא מבקשת מקלארק מרחב, זאת השיחה שלה עם לויס. אם אחרי האירוע עם זאטנה קלואי וקלארק התקרבו הרי שעכשיו אחרי 818 קלואי שוב פתחה תהום בינהם. והאמת היא שאני לא רוצה שקלואי תתקרב שוב לקלארק. בזמן ששודר הפרק היה כבר ידוע שאחת הדמויות הראשיות תמות בפרק האחרון, הרבה מאוד אנשים ואני בינהם קיוו שזו תהיה קלואי. העונה החמישית לדעתי היתה העונה הטובה ביותר עבור קלואי. היא וקלארק מעולם לא היו קרובים יותר ועדיין קלארק הצליח לחשוב לבדו מבלי שקלואי תגיד לו מה לעשות ומה להרגיש. כשהיא כבר הסתירה ממנו סודות הם לא היו איומים או מסוכנים כמו בעונות שאחר כך. קלואי בעונה השמינית נמצאת במעבר, היא לא הסידקייק שהיא תמיד היתה, היא לא הבחורה הרגילה שמאתגרת את קלארק ומעגנת אותו במציאות. היא הפכה למשעממת ויותר נטל ומכשול במסע של קלארק לסופרמן. גם המסע שלה נעצר אי שם בין העונה השישית לשביעית. קלואי התחילה את הסדרה כאוצרת קיר המוזרויות, כנערה הרגילה (במובן של "בלי כוחות") שמאתגרת את קלארק בשתי הזהויות שלו ועצם היותה העורכת של עיתון בית הספר השאירה את קלארק אנושי – התפקיד שלויס ליין מבצעת בדרך כלל בקומיקס אפילו לפני שהיא יודעת את הסוד. בעונה הרביעית באותו הפרק (המאוד חשוב בסדרה) שאליסיה חושפת בפני קלואי את קלארק קנט האמיתי היא העלתה את הרעיון שבמקום לקטול את נפגעי המטאורים קלואי צריכה לעזור להם. קלואי ממש כמו קלארק מתחילה שם מסע שאמור להפריד אותה מהפרסונה המקורית שלה ולהפוך אותה למישהי אחרת. היא לא תהיה יותר קלואי שמאוהבת בסתר בקלארק ומנסה להוכיח את עצמה כעיתונאית, היא לא תהיה לויס ליין הצעירה, היא עומדת להיות קלואי סאליבן, הבחורה האינטליגנטית שמרכזת את הפעולות של המיני ג'סטיס ליג, היא עומדת להיות ווטצטאואר. וככזאת היא לא יכולה לעשות טעויות כמו לבטוח בדיוויס, כמו להגן על רוצח מאחורי גבם של קלארק והמיני ג'סטיס ליג וזה לא משנה אם היא עושה את זה כדי להגן על קלארק. היא לא יכולה לשחק אלוהים ולהחליט לבד את ההחלטות האלה.
קלארק היה בוגר בפרק, אחראי, שקול והוא מתחיל לחשוב על העתיד. הוא עדיין קופץ מבלי להסתכל קודם, הוא עדיין ממעיט בערך הסכנה שהוא עלול להיות חשוף אליה מאנשים רגילים ומקריפטונייט. ז

לויס היא דמות שנעשה לה עוול גדול בסדרה. לא ציפיתי לראות לויס ליין בשלה ומוכנה לפעולה מיד כשהיא הופיעה אבל במשך הרבה זמן היא היתה תקועה בלימבו. מצד אחד הכימיה בין אריקה ד

לויס מאוהבת בקלארק. זה בוודאי התחיל מהרגע הראשון שהם נפגשו אבל זה הגביר הילוך בעונה השישית אחרי 613 Crimson ובעונה השמינית זה ממש עלה לפני השטח ב 805 לפני שלויס קברה את זה עמוק בעבודה אחרי 815. אבל זה עדיין שם וזה עדיין לא קבור עמוק מספיק כדי שלויס לא תהיה רגישה לדיעה של קלארק עליה או כדי שקלארק יפגע בה בלי מבלי להתכוון. היא נפגעה מאוד ממנו ב 810, אני לא חושבת שאיש

כמה דברים בעיתיים בפרק הזה:
בעיית המשכיות אחת - שלבי שינה מין פתאום? זאת טעות שלא אמורה לקרות בסדרה כזאת.
בעיית המשכיות שניה - התרמיל של קלארק. ברצינות?! התרמיל הזה הופיע לראשונה בפילוט ונפל עם קלארק לנהר כשלקס דרס אותו. אני זוכרת שראיתי אותו גם בעונה הרביעית וטס כבר העירה על התרמיל הזה ב 816. קלארק אמור להיות בן 22 הוא עדיין מסתובב עם תרמיל של ילד בן 14-15? לא הגיע הזמן לתת לו תיק נורמלי של עיתונאי?
אהבתי מאוד את הסצנה בדיילי פלאנט אחרי שקלארק נורה. זאת הסצנה האהובה עליי.
8 שטרות קריפטונייט מזוייפים מתוך 10 אפשריים.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה